VSO – חיפוש קולי בשיווק דיגיטלי B2B

המאמר הבא יתמקד במושג שבשנים האחרונות התחיל להראות עצמו בעולם ה-SERP. מדובר בVSO, החיפוש הקולי. כיצד מושג זה מתקשר לשיווק דיגיטלי בעולמות הB2B? 

 

“תגדיל… עצור.”

מי שצפה בסרט “בלייד ראנר”, וודאי זוכר איך ריק (האריסון פורד) ישב בביתו וחקר תצלומים במסך שלו. מי שזוכר היטב, אז הוא השתמש אך ורק בפקודות קוליות כדי לעשום זום-אין, זום-אאוט ולזוז לכיוונים בתמונה. מגניב, נכון?

blade runner חיפוש קולי פקודות קוליות

זה היה אחד הדברים שהסרט חזה דאז לשנת 2019, ובין הדברים הבודדים שהוא קלע בהם בול. אנחנו כעת בשנת 2020, וכ-27% מהאוכלוסייה העולמית משתמשים בחיפוש קולי בסמארטפון שלהם (לפי דו”ח של גוגל), ועד שנת 2021 הרמקולים החכמים (Smart Speakers) של גוגל יעקפו אפילו את הטאבלטים בכמות המכירות. מוזר? אז זהו, שלא. לפני שתגידו “אבל הקורונה… אבל הקורונה…”, אז לא. כ-43% מהאוכלוסייה עושים קניות אונליין בעזרת חיפוש קולי – כאן אנחנו בתור אנשי שיווק דיגיטלי נכנסים לתמונה.

אז כיצד, למעשה, נוכל להפגין נוכחות ב-SERP של החיפוש הקולי, ולהשתמש בו נכון בעולם של שיווק דיגיטלי B2B?

מילות מפתח או משפטי מפתח?

לחלקכם בטח יצא כבר לומר למכשיר שלנו “Hey Google”, ואז לשאול אותו כל מיני שאלות ולבקש ממנו שיחפש לכם תמונות של קלאודיה שיפר. אולי שמתם לב לכך, אולי לא, אבל אם עשיתם זאת, זה היה כמו לדבר לבן אנוש. זה בדיוק מה שמבדיל בין חיפוש כתוב לחיפוש קולי – ביטויי המפתח בהם נעשה שימוש.

לא מדובר בדיוק בביטויי מפתח כשלעצמם, אלא דווקא במשפטי מפתח. ההסבר הוא מאוד פשוט. כאמור, כאשר אנו מבצעים חיפוש קולי ב-Google Assistant או בכל מערכת חיפוש קולי אחרת, השאלות שאנו שואלים יהיו דומות לשאלות שנשאל בן אנוש אמיתי. בין אם אנו מודעים לכך ובין אם לא, מה שבטוח הוא שאנשי שיווק דיגיטלי חייבים להיות.

נניח שנרצה למצוא מסעדת פירות ים. אם נעשה חיפוש קלאסי בגוגל, סביר להניח שנכתוב ביטויים כמו: “מסעדות פירות ים טובות”, “מסעדות פירות ים בעכו”, “מסעדות דגים בעכו”, “מסעדות שרימפס”, וכו’.

אבל אם, לדוגמא, נהיה עסוקים ממש שלא נוכל להקליד או שסתם נתעצל להקליד, כנראה ניעזר ב-Google Assistant, וזה יישמע כך: “תמצא לי מסעדות פירות ים טובות בעכו”, או “איפה יש מסעדות דגים טובות”, או “מתי מסעדת ‘הדג והכריש’ פתוחה?”, וכן הלאה.

כלומר, בחיפוש קולי נעשה שימוש במה שנקרא ביטויי “זנב ארוך”. רואים את ההבדל? אז תגידו לי עכשיו, בתור מנהלים, מי בכלל זקוק למזכירה בימינו?

ok google חיפוש קולי

אז איך עושים שיווק דיגיטלי B2B אפקטיבי עם חיפוש קולי?

מטרתנו, בתור אנשי שיווק דיגיטלי B2B, היא בסופו של יום לעזור ללקוחות שלנו לעשות אופטימיזציה לחיפוש קולי לאתרי האינטרנט ולנכסים הדיגיטליים שלהם כדי להתאים אותם ואת תוכנם לקריטריונים של חיפוש קולי. עלינו להביא לכך שהם יקודמו למקומות הראשונים ב-SERP מבחינת ביטויי “הזנב הארוך” אותם מזינים הגולשים בעזרת מיתרי הקול שלהם.

דוגמאות טובות לביטויי זנב ארוך מעולם השיווק הדיגיטלי B2B יכולות להיות: “מי מספק חומרי גלם לעולם הקוסמטיקה?”, “סוכנות שיווק דיגיטלי b2b קרובה”, “תמצא לי מפיץ מוביל בmed tech”, או “איזה פתרון לsecurity הוא המוביל בעולם ההיי-טק”, וכן הלאה.

ברגע שנדע לשלב ביטויים אלו בתוכן שלנו בצורה הגיונית – האסטרטגיה השיווקית שלנו תהיה חזקה ומצליחה הרבה יותר.

חשוב לציין שנכון לאיך היום, ביטויי “זנב ארוך” הם ביטויים ממוקדים מהם נהוג להתחיל עבודות SEO בשלבים מוקדמים, מאחר והתחרות עליהן מאוד מאוד נמוכה. כמובן שהצפי הוא שככל שתדירות החיפוש הקולי תגדל, כך תגדל גם התחרות על אותם ביטויי מפתח.

להלן שתי דרכים להתחיל עבודת אופטימיזציה לחיפוש קולי – אם אתם חברה המשווקת בעולמות הB2B אז זה בשבילכם.

מחקר מילות מפתח – כמו בקידום אתרים אורגני, אבל לא בדיוק

כמו בעבודת קידום אתרים קלאסית, מחקר מילות מפתח מעמיק הוא חשוב לא פחות משאר חלקי העבודה. חשוב מאוד לשלב בכל התוכן של האתר ושאר הנכסים הדיגיטליים שלכם מילות מפתח רלוונטיות לתחום החברה שלכם. לדוגמא, אם אתם חברה שעושה שיווק דיגיטלי וקידום באינטרנט לעסקים, אז מטבע הדברים מילות המפתח העיקריות שלכם יהיו “שיווק דיגיטלי”, “קידום אתרים אורגני”, “שיווק דיגיטלי B2B“, “שיווק ברשתות החברתיות”, “קידום ממומן”, ועוד המון.

במקרה של חיפוש קולי, סתם ביטויי מפתח אינם מספיקים, אלא עליכם לחפש ביטויי “זנב ארוך”, כמו בדוגמא למעלה, הקשורים לתחום שלכם, ולשלב אותו בתוכן בצורה קולחת ולוגית – גם באתר שלכם, וגם בתוכן שאתם מעלים לפייסבוק וללינקדאין. גולשים שמבצעים חיפוש קולי, לרוב ישאלו את העוזר הוירטואלי שאלה, לכן חשוב להכניס גם שאלות (וכמובן תשובות אליהן) לתוך התוכן שלכם. למרבה המזל, אין צורך כלל לשבור את הראש על ניסוח של שאלות טובות ורלוונטיות, כי ישנם כיום כלים מיוחדים אונליין שיעשו עבורכם את העבודה המפרכת.

  • Answer the Public כלי מצויין אשר מעניק לכם המון שאלות פוטנציאליות שגולש יכול לשאול בחיפוש קולי. רק נכנסים לאתר, מזינים מילת מפתח רלוונטי, ותוך כמה שניות נפרשות בפניכם המון שאלות שתוכלו להשתמש בהן. גם החלוקה של השאלות נוחה, לפי “מה”, “איך”, “מתי”, “כמה”, וכן הלאה.
  • Quora פלטפורמה הנועדה במיוחד לשאלות ותשובות על מגוון נושאים בידי גולשים, וגם טובה מאוד ליצירת Backlinks איכותיים לצורך עבודת קידום אורגני ביוטיוב. הפלטפורמה לא כל כך בשימוש רשמי בישראל עדיין, אך ניתן להיכנס ולדלות משם רעיונות לשאלות שתוכלו להכניס לתוכן שלכם.

התוכן עדיין המלך

הבייסיק של הבייסיק בשיווק דיגיטלי בכלל כדי להראות לגוגל שאתם סמכות עליונה בתחום שלכם ושיש לכם הכול מהכול בנושא. חשוב מאוד שיהיה תוכן קולח, רלוונטי והגיוני באתר שלכם, וכמובן בשילוב שאלות המפתח וביטויי הזנב הארוך הרלוונטיים לנושא שלכם. מהבחינה הזו, מה שנכון ל-SEO גם נכון לאופטימיזציה לחיפוש קולי, או VSO.

התוכן הוא המלך content is king

מובייל הוא כמו הסביבה – לשניהם צריך להיות ידידותי

בעידן של הסמארטפונים זהו עניין חשוב מאין כמוהו, ועכשיו עם גידולים משמעותיים באחוזי החיפושים הקוליים – על אחת כמה וכמה. כמו שיש תוכן שמותאם במיוחד לקידום בפייסבוק ובלינקדאין כמו תמונות בגודל המתאים, וה-interface עצמו, כך גם אתר האינטרנט שלכם חייב להיות.

סטטיסטית, רוב החיפושים הקוליים מתבצעים מהסמארטפון – לכן, אם הגולש יגיע לאתר שלכם ויראה שהוא לא ידידותי למובייל – הוא ילך מעל המשפך השיווקי שלכם כמו שישו הלך על המים – לא ייפול פנימה.

חשוב מאוד: להתאים את ה-User Interface של האתר שלכם למובייל!

mobile friendly התאמה למובייל

מה בעתיד?

לפי האתר Search Engine Land, גוגל כעת עובדים על פיצ’ר חדש המאפשר אימות רכישה אונליין באמצעות הקול שלכם! בדיוק כמו ב”בלייד ראנר”. כלומר, במקום לאמת פרטי כרטיס אשראי באופן ידני, הקול הייחודי שלכם פשוט יזוהה ברמת דיוק גבוהה מאוד לצורך בדיקת התאמה לפרטים שלכם. זהו פיצ’ר חדיש שיכול לשדרג את תרבות ה-V-Commerce (מסחר קולי) שכבר קיימת היום בכמה מונים, ובעיקר פותח דלתות חדשות לשיווק דיגיטלי ואיקומרס B2B.

כמובן שהפיצ’ר עדיין בבדיקות ובשלבי ניסוי מאוד מוקדמים, ועדיין לא ברור מגוגל היכן ניתן לרכוש והיכן לא. כרגע אין הרבה מידע אודותיו, ומה שנשאר לנו לעשות, בתור אנשי שיווק, הוא להכין עצמנו לבואו של הפיצ’ר הזה, לקבל את פניו בצורה מקצועית, וכבר מההתחלה לדעת למנף אותו.

לסיכום

ה-SEO לא ימות, ולא יגורש. הוא פשוט יקבל שותף חדש לחדר שנקרא Voice Search Optimization, והוא יהיה חלק בלתי נפרד מבניית האסטרטגיה השיווקית שלכם. אם ללמוד איך לגרום להם לעבוד יחד, אפשר להגיע לדברים נפלאים מבחינת שיווק דיגיטלי איכותי, בעיקר בעולם ה-B2B.

בואו רק לא נשכח לדבר קצת עם אנשים לפעמים.

לחצו על הלינק כדי ללמוד עוד על שיטת social valley לseo>>> קידום אתרים B2B

אהבתם את הפוסט? שתפו!
פוסטים מומלצים עבורך