SEO קידום אורגני ביוטיוב

SEO ב-YouTube – לא מה שחשבתם

האם יוטיוב יכול לקלוט ניבולי פה בסרטונים? האם חיוך בתמונת הנושא באמת תורם למיקום ב-SERP? האם בניית קישורים עצמאית באמת אפקטיבית? במה קידום סרטונים ביוטיוב שונה מ-SEO רגיל? הנה הדברים שרוב משתמשי היוטיוב אינם מודעים אליהם, וכיצד הם יכולים לסייע למנהלי שיווק ובעלי עסקים לקדם את הסרטונים שלהם בצורה אורגנית.

בטח כבר יצא לכם לבצע חיפוש ביוטיוב ולראות בראש ה-SERP את כל הסרטונים המדהימים עם מיליוני הצפיות, מאות אלפי הלייקים, ועם תמונת נושא צבעונית. סביר להניח שבדיוק עליהם גם הקלקתם. למה? האם זה עניין פסיכולוגי, או שמא אותו היוטיובר עשה עבודה מצויינת בקידום הסרטון שלו בעודו יודע בדיוק כיצד לעשות זאת?
מאמר זה יעסוק בפעולות המפתח שרוב היוטיוברים אפילו אינם יודעים על קיומן, לצורך קידום הסרטון שלכם לראש הרשימה ב-SERP ושדרוג השיווק הדיגיטלי שלכם בכמה רמות.

חשוב לזכור כי הקידום ביוטיוב, למרות שהוא חולק מספר פעולות דומות עם SEO בגוגל, שונה ממנו בהרבה במהותו, וכמובן באלגוריתם של יוטיוב עצמו.

מספר עובדות יסוד על האלגוריתם של YOUTUBE

סרטונים ארוכים

  • יצירת סרטונים ארוכים יותר מאלו של המתחרים. כאשר עושים חקר מתחרים, יש לבדוק מה האורכים של סרטונים שלהם באותו הנושא ולנסות ליצור סרטון ארוך יותר במקצת. אך רצוי מאוד לנתח שני עמודי תוצאות מקסימום, בכדי לא להיתקל בסרטון של שלוש שעות בעמוד 15, ואז לשבור את הראש איך ליצור סרטון של ארבע שעות.
  • לקדם סרטונים ארוכים כקורסים בחינם או “מחנות טירונות” (bootcamp). במקום שזה יהיה סרטון שהצופה יושב וצופה בו גרידא, זה יהיה סרטון אינטראקטיבי שאת צפייתו הוא יצטרך לחלק לכמה ימים, ולבצע את כל הפעולות בו שלב אחר שלב. סרטוני הדרכה.
    • בסרטוני הדרכה, מומלץ ואף רצוי ליצור מין תוכן עניינים בתיאור של הסרטון עם נקודות הזמן של כל ראש פרק לצורך ניווט מהיר ואפקטיבי במפת הסרטון. כלי שימושי מאוד לנוחות המשתמש, לחוויית הצופה וליצירת אינטראקציה.

שיעורי הקלקה – Click-thru Rate

ישנם סרטונים המדורגים גבוה ב-SERP למרות כמות צפיות קטנה יחסית לסרטונים אחרים תחת אותו ביטוי חיפוש, ולמרות כותרות דומות יחסית. הסיבה לכך היא התמונה הנלווית לסרטון (Thumbnail). אם ליצור thumbnail המושך את העין מספיק, סביר להניח שהצופה יימשך דווקא לסרטון הזה ויקליק עליו. אגע בכך בהמשך.

אך האם האלגוריתם ידרג את הסרטון לפי כמות קליקים? לאו דווקא.

ליוטיוב יש מנגנון דירוג פנימי משלו. אם משתמש עורך חיפוש של ביטוי מסויים ביוטיוב ולוחץ על סרטון מסויים, יוטיוב מסמן את אותו המשתמש כמישהו המעוניין דווקא בסרטון הספציפי הזה. כלומר, ללא התייחסות לכמות הצפיות של סרטון, אם מתשמשים חיפשו את הביטוי והקליקו על הסרטון הזה בטווח זמן מסויים, אז יוטיוב דוחף את הסרטון הזה מקום אחד במעלה ה-SERP. במילים אחרות, זו לא הכמות אלא התדירות.

שיתופים

כל שיתוף חיצוני של הסרטון משפר את דירוגו ב-SERP. ברוב הסרטונים, קוראים לצופים ללחוץ ‘לייק’, להגיב, להירשם לערוץ, וכמובן לצלצל בפעמון כדי לקבל התראה על כל סרטון חדש שעולה. אך מעטים היוטיוברים שקוראים לצופים שלהם לשתף את הסרטונים שלהם באתרים חיצוניים. זוהי שיטה מהירה ליצירת backlinks לסרטון שלכם.

 

מילות מפתח – הן בכל מקום

ביצוע מחקר מילות מפתח ליוטיוב

כמו בגוגל, גם ביוטיוב ניתן לערוך מחקר מילות מפתח. הרי זה הגיוני, מאחר ואתם כותבים מלל בתיאור של הסרטון, בכותרת שלו, וכמובן גם אומרים את מילות המפתח בסרטון עצמו, בזה אגע בהמשך.

ניקח, לדוגמא, את הביטוי “alarm system installation”. מחקר מילות המפתח של יוטיוב יתבצע בגוגל, בצורה הבאה:

“alarm system installation site:youtube.*” (ללא המרכאות).

פונקציה זו סורקת אך ורק את התוצאות החיפוש ביוטיוב תוך סינון כל אתר אחר באשר שהוא. כך ניתן לדעת כמה סרטונים יש ביוטיוב עם ביטוי המפתח alarm system installation.

ישנם מיליארדי סרטונים ביוטיוב, לכן יש להשתדל לבלוט כמה שיותר, כלומר להשתדל לקדם ביטויי מפתח המניבים מספר תוצאות חיפוש נמוך יותר.

ניתוח תובנות

עובד על אותו העיקרון כמו Google Analytics. בהגדרות הסרטונים שלכם ביוטיוב, ניתן לגשת לתובנות ונתונים סטטיסטיים של הסרטון, ותהיה שם לשונית בשם Traffic source (מקור הטראפיק). ניתן לראות את כל מקורות הטראפיק מהם הגיעו אנשים לסרטון שלכם, ומתוך הרשימה להצביע על המקורות החזקים והשכיחים ביותר בהם השתמשו. לאחר בחירת הקטגוריה, ניתן לראות דרך אילו מילות מפתח הגיעו לסרטון שלכם.

היכן להכניס את מילות המפתח?

מן הסתם, יש להשתמש במילות המפתח בתיאור של הסרטון, כמובן לא להספים אלא לכתוב תוכן בצורה נכונה תוך שילוב מילות המפתח בו. אך התיאור בלבד אינו מספיק. יש גם להשתדל להכניס את מילות המפתח למקומות הבאים:

  • כותרת הסרטון – ניתן ליישם את מילות המפתח הרלוונטיות בכותרת הסרטון, אך לעולם לא להאריך יותר מדי.

טיפ שימושי: יוטיוב אוהב מאוד עדכניות. כלומר, אם בנוסף למילות המפתח שלכם תוכלו לשלב את הביטוי 2020, או 2021 בשנה הבאה, יוטיוב יראה כי הסרטון שלכם עדכני לזמן ההווה, וירצה לקדם אותו לראש הרשימה.

  • תיאור הסרטון – אין מה לומר יותר, זה מובן מאליו. יש לכתוב תיאור מפורט ככל היותר הכולל הסבר מקיף על נושא הסרטון והערוץ שלכם, תוך שילוב נכון של מילות המפתח בו.
  • שם הקובץ – מה שקראתם! יש לתת לקובץ שם הרלוונטי לנושא של הסרטון שלכם! כאשר תעלו אותו, האלגוריתם של יוטיוב יזהה ויידע לשייך את הסרטון שלכם לקטגוריה הרלוונטית.
  • בסרטון עצמו – בסעיף הבא.

 

חוק ה-60 שניות ועבודה עם תעתיקים

לכל סרטון שעולה, יוטיוב יוצר תעתיק באופן אוטומטי של כל המלל הנאמר בו – אתם בוודאי מכירים את זה בתור ה-Captions, שלפעמים יוצאות לא מדוייקות וזה פשוט נראה מצחיק.
הידעתם שניתן לערוך את התעתיקים הללו? ועוד הרבה מעבר!

  • חוק ה-60 שניות – נוגע לפרסום ממומן ואורגני כאחד. תוך יצירת התעתיק של הסרטון שלכם, יוטיוב יסרוק את הדקה הראשונה בסרטון לצורך בדיקה אם אין בה מילים גסות. נכון, יוטיוב יודע מתי מנבלים את הפה. לכן, מי שירצה להרוויח כסף על הסרטון שלו, אם אפילו בטעות יפלוט קללה בדקה הראשונה – הסרטון יוסר ממונטיזציה לאלתר.
    כמובן ששכחתי לציין את העניין של מילות המפתח. יש להדגיש את מילות המפתח בדקה הראשונה בסרטון, אך לחזור עליהן גם מדי פעם במהלכו. קונספט זה זהה ליצירת תוכן כתוב באתרי אינטרנט לצורך קידום אורגני ב-SERP של גוגל.
  • עיבוד תעתיקים – ישנה אפשרות לערוך את התעתיקים במידת הצורך!ב-STUDIO של יוטיוב, נכנסים ללשונית SUBTITLES (צד שמאל), בוחרים סרטון מסויים ונכנסים בצד ימין (קליק על שלוש נקודות לתפריט) לתעתיק שלו.

משמאל לסרטון יופיע כל התעתיק מהסרטון בחלקים, ובכל מקום שיש צורך, ניתן לערוך את התעתיק ולתקן אותו. יש לשים לב שלא מופיעות קללות ומילים גסות בטעות, מאחר והתעתיקים אינם מדויקים לרוב!

  • הכנסת תעתיקים לתיאור לצורך תפוצה אורגנית טובה יותר – ניתן לעבד את התעתיק של הסרטון ולהכניס אותו בתור התיאור של הסרטון. יוטיוב ינסה להתאים בין התיאור לבין התוכן של הסרטון, ולכן מי שיחפש את מילות המפתח המופיעות בסרטון, הסיכוי שלו להיתקל בו גבוה יותר.

 

תגובות ולייקים/דיסלייקים

תגובות

ככל שיש יותר תגובות, כך טוב יותר לדירוג.

ישנן מספר דרכים לגרום למשתמשים/צופים להגיב יותר על הסרטונים שלכם.

  • הגרלה/מתן דבר מה בחינם – במידה וזה רלוונטי לסרטון, אפשר לומר לצופה: “אם תגיב, תוכל להיכנס להגרלה”, וכיוצא בזה, וככל שאותו משתמש יגיב יותר פעמים, כך הסיכוי שלו לזכות גדול יותר.
  • שאלות ותשובות – לגרום לצופים של הסרטונים שלכם לשאול שאלות עליהן (לא על כולן, לבחור אולי עשר שאלות רלוונטיות) תינתן תשובה בסרטון חדש נפרד של שאלות ותשובות בנושא של הערוץ. כך אנשים המתעניינים בנושא ישאלו שאלות את התשובה אליהן הם לא יודעים וכמות התגובות על הסרטונים תגדל.
  • משאל עם – אפשר לבקש את דעתם של הצופים בנושאים שונים בסוף הסרטון – לאו דווקא בנושא הספציפי של הערוץ. לדוגמא, בסוף הסרטון נגיד שמחר נצא למסע וניסע ברכבת למשך שלוש-ארבע שעות. כאן, אפשר לשאול את הצופים ולבקש מהם שיגיבו רעיונות למוזיקה שנוכל לשמוע בנסיעה ונוכל מהתגובות שלהם להרכיב פלייליסט.
  • להיות כנה – לומר לצופה שהסרטון יוצג ליותר אנשים אם הוא ישאיר תגובה. צופי יוטיוב מעריכים תוכן טוב, ואת כנותם של משתמשים אחרים, לכן לרוב ישאירו תגובה.

האם לייקים מדרגים את הסרטון גבוה? האם דיסלייקים עושים את ההיפך?

דבר שגם משפיע על דירוג הסרטון ב-SERP של יוטיוב, אך תלוי באיזה מובן. ניקח לדוגמא, שלושה סרטונים, שפריסת הלייקים והדיסלייקים שלהם היא כדלקמן:

                            לייקים    דיסלייקים

סרטון א’            500      0

סרטון ב’             250      250

סרטון ג’             0          500

הטענה הרווחת היא שהסרטון שידורג גבוה יותר הוא סרטון א’, משום שיש לו רק לייקים ואין לו דיסלייקים כלל. האומנם?

מבחינת האלגוריתם של יוטיוב, סרטונים א’, ב’ וג’ ידורגו ב-SERP  אותו הדבר בדיוק! הסיבה לכך היא שכמות הפעולות שבוצעו בשלושת הסרטונים זהה. דהיינו, אם נלחץ לייק או דיסלייק אינו מהווה קריטריון – אלא עצם הקליק עצמו בלבד.

חשוב לציין כי זהו אך ורק האלגוריתם של יוטיוב, וזה לעולם לא יעבוד עם הפסיכולוגיה האנושית. כלומר, אם משתמשים יראו סרטון עם כמות דיסלייקים העולה על כמות הלייקים, ישר תעלה אצלם אסוציאציה שלילית עם הסרטון ועם הערוץ שפרסם אותו, ואמונם באותו הערוץ ירד באותו הרגע. לכן, גורם זה הוא טכני בלבד.

 

בניית קישורים

זוהי שיטה עצמאית לבניית קישורים. ניתן להשתמש בה כדי לקדם את אתר האינטרנט שלכם בגוגל, אך סביר להניח שלא תגיעו לתוצאות במהירות רבה. עם סרטוני יוטיוב, לעומת זאת, שיטה זו יכולה להיות הרבה יותר אפקטיבית. להלן מספר פלטפורמות לבניית backlinks לסרטון שלכם:

QUORA

פלטפורמה מיוחדת בה אנשים שואלים שאלות במגוון רחב מאוד של נושאים ועונים אחד לשני על השאלות שלהם. זהו מקום טוב לבנות קישורים לסרטונים שלכם. כמובן, לא להספים.

יש לחפש ב-QUORA את הנושא בו עוסקים הסרטונים שלכם, ולעשות ניתוח קצר של השאלות הנשאלות באותו הנושא. אם אתם יודעים שיש לכם סרטונים שיכולים לספק מענה הולם לשאלות שמצאתם, יש לענות על השאלה בכמה מילים, ולבסוף רק לקשר לסרטון שלכם.

            דוגמא:

            שאלה: איך כיצד ניתן לעשות SEO אפקטיבי ולשפר את הנראות של העסק שלי בגוגל?

            תשובה: תוכל לעשות זאת בקלות על ידי יצירת תוכן איכותי ושימוש נכון במילות מפתח בתוך התוכן שלך. ישנם כלים רבים לשיפור הדירוג של אתר העסק שלך. אם ברצונך ללמוד על זה בהרחבה, הנה המדריך הבסיסי שלי לקידום אתרים אורגני ביוטיוב.

>>הקלק כאן<< – כמובן לצרף היפר-קישור לסרטון שלכם.

יוטיוב

האם אפשר להדביק קישור לסרטון חדש שלכם בתגובות לסרטונים אחרים ביוטיוב? האם אנשים יקליקו על זה ותהיה זרימת טראפיק משמעותית?

לא.

זה נקרא להספים.

אם ננסה לעשות את זה בשיטה הזו, יוטיוב יזהה מיד שאנחנו אכן מנסים ליצור באקלינקס, ויסמן אותנו בתור ספאמרים, ואולי אף יחסום אותנו. ישנן דרכים אחרות ליצור באקלינקס ביוטיוב.

 

  • ריבוי חשבונות

ניתן ליצור שני חשבונות יוטיוב עם סרטי וידאו בתוכם. במידה ונרצה לקדם סרטון כלשהו, ניקח קישור לסרטון מחשבון אחד ונשים אותו בתיאור של סרטון מהחשבון השני. זה יוצר באקלינק פנימי בתוך היוטיוב עצמו, וניתן לעשות זאת אפילו עם יותר משני ערוצים. החיסרון היחיד בשיטה הזאת הוא שהיא דורשת עבודה רבה של יצירת אותם הערוצים, ויצירת התוכן של כל אחד מהם.

  • רטרואקטיביות

שיטה מהירה יותר היא להעלות סרטון וידאו ולשים בתיאור שלו קישור לסרטון שהעלינו פעם קודמת. יתרון בשיטה זו הוא להפנות את הצופים שלכם שפספסו סרטונים קודמים – לסרטונים הקודמים. כמובן שבאקלינק מהסוג הזה הוא חלש יותר מקודמו, אך זהו, אחרי הכול, באקלינק.

 

תמונת הנושא

זה עלול להישמע לכם מגוחך, אבל כן. הבינה המלאכותית של יוטיוב יכולה באמת לראות האם האדם שמעלה סרטון מפגין אמוציה בצורה מובהקת בתמונת הנושא שלו. בנוסף, האלגוריתם יכול לראות מהם הצבעים הדומיננטיים בתמונה, ואת כמות הטקסט בה. ישנם ארבעה כללים מומלצים ליצירת תמונת נושא מושכת לסרטון שלכם ביוטיוב:

  • הפגנת אמוציה – הפגנת רגש בתמונה זהו דבר מאוד חשוב. לדוגמא, אם מישהו מחפש מילות מפתח כגון ‘להרוויח כסף אונליין’, אז סביר להניח שבתמונת הנושא יהיה בן אדם עם פרצוף צוחק, או מחייך, או אפילו מופתע (כביכול מכמות הכסף שהרוויח אונליין, או מעצם העובדה שהשיטות בסרטון באמת עובדות).

טיפ שימושי: יש לנסות להתאים את האמוציה כמה שיותר לאופיו של הסרטון. יוטיוב אוהב תמונות נושא עם אמוציות, וכך גם הגולש הממוצע, אשר ירצה לדעת למה האיש שבתמונה כל כך מופתע או כל כך עצבני ממשהו.

תמונת נושא ערוץ יוטיוב steveterreberry
תמונת נושא מסרטון של יוטיובר בשם StevieT. ניתן לראות את האמוציה המובהקת והשימוש בצבעים דומים.
  • שימוש בצבעים בהירים – יש להשתמש בצבעים בהירים, אך לעולם לא בצבעי ניאון (צבעים שזוהרים ובוהקים מדי מטבעם, כגון צהוב בהיר, ליים, סגול בהיר, ועוד). לדוגמא, אפילו ניתן להשתמש ברקע שחור אך עליו כיתוב בצבע תכלת רך במקצת או צבע צהוב-כתום לא בהיר בימוחד.
  • כיתוב גדול, לא יותר מ-10 מילים – ישנם אנשים שכותבים על תמונת הנושא שלהם יותר מדי – לא לעשות את זה. לפעמים, אפילו 10 מילים זה יותר מדי, אך די גבולי. לעולם לא יותר.

טיפ שימושי: כאשר אתם מעלים סרטון ליוטיוב, ניתן להגדיר אותו באופן זמני כסרטון פרטי, כלומר שרק אנחנו נוכל לצפות בו, בכדי שנוכל לראות מכמה נקודות מבט (מחשב, טאבלט, או סמארטפון) איך נראית תמונת הנושא שלכם לעין הבלתי מזויינת של הגולש, וכמה הטקסט בה קריא. לפי כך נדע אם לעצב אותה מחדש או לא, וברגע שהתמונה תהיינה לשביעות רצוננו, נוכל לפרסם את הסרטון ברבים.

  • שמירה על אחידות מראה נקי – לא לנסות לפוצץ את תמונת הנושא בכל מיני תמונות קטנות וסמלילים מיותרים, לדאוג שייראה נקי ככל הניתן. ניתן להשתמש בסוג אחד של תמונה, סוג אחד של סמליל, וסוג אחד של כיתוב כמובן, ולדאוג שתמונות הנושא של כל הסרטונים ייראו דומות אחת לשנייה (לא זהות!!!). אחידות. יש לגוון בנראות התמונות, אך תמיד לשמור על תבנית מסויימת של האלמנטים המופיעים בתמונה, ותמיד לדאוג למראה נקי.

שימו לב לתמונות הנושא של ניל פאטל, מומחה בינלאומי לשיווק דיגיטלי ו-SEO. הן אינן עמוסות מדי, הטקסט קצר וקולע, וישנה אחידות מוכחת בצבעים כתום ושחור.

neil patel seo expert neil patel seo expert neil patel seo expert

כמה דברים אחרונים

תיאור הערוץ + תג-ליין חזק

לכל ערוץ ביוטיוב יש תיאור, כמו גם לכל סרטון. אך אנשים לא עושים כלום, לרוב, עם התיאור הזה.

תיאור הערוץ הוא חשוב מאין כמוהו. אם מישהו ירצה לחפש מילת מפתח כלשהי, יוטיוב ינסה להתאים את ביטוי החיפוש עם ערוצים רלוונטיים, לרוב ערוצים שבתיאור שלהם מופיע הביטוי אותו חיפשו.

אז איך נוכל לוודא שהערוץ שלכם יקפוץ ראשון ב-SERP כאשר משתמש יבצע חיפוש של מילות המפתח של תחום הערוץ שלכם? איך נוכל לוודא שאנשים ישר ימצאו את הערוץ שלכם אם הם יקלידו את השם שלו בחיפוש?

קודם כל, מומלץ מאוד לפתוח את תיאור הערוץ עם תג-ליין קצר ופשוט. לדוגמא, ערוץ בשם Unbox Therapy, העוסק בפתיחת מוצרים חדשים והוצאתם לראשונה מהאריזה, ובעל למעלה מ-16 מיליון רשומים:

ערוץ יוטיוב תיאור unbox therapy

כלומר, “המקום בו מוצרים מתערטלים”, זוהי אלגוריה פשוטה, חכמה ומצחיקה להוצאת מוצר מאריזתו, כלומר שיקוף מדויק של מה שהערוץ עוסק בו.

הוספת מילות מפתח לערוץ שלכם

עוד שיטת אופטימיזציה שרבים ממעיטים בערכה.

האם אלו מילות המפתח שאתם שמים בסרטוני הוידאו שלכם?

לא. אלו יהיו מילות מפתח אחרות אשר יעצבו את הזהות של הערוץ שלכם. ללא מילות מפתח אלו, יוטיוב לא יוכל לקבוע מהו הנושא של הערוץ ומהי מהותו.

יש לגשת להגדרות בערוץ היוטיוב שלכם, ולפתוח את לשונית ערוץ (CHANNEL), שם תהיה תיבת טקסט בה יהיה ניתן להוסיף מילות מפתח לערוץ (ADD KEWORDS).

יש להוסיף את מילות המפתח שאתם מרגישים איתן הכי בנוח, כלומר אלה שמעצבות בצורה הטובה ביותר את מהות הערוץ.

מומלץ להוסיף כמה שיותר מילות מפתח עד גבולות ההרשאה של יוטיוב.

 

לסיכום

יש יגידו כי יוטיוב וגוגל הם כמו אחים חורגים בהמון היבטים, יש יגידו שהם כמו אב ובן מהסיבה שגוגל “אימצה”, או רכשה את יוטיוב. אני נוטה להסכים יותר עם האימרה השנייה, מאחר והבן חייב להיות דומה לאביו, אך גם שונה ממנו.

בכוונתי לומר שיוטיוב הינה פלטפורמה שיווקית מצויינת ודינאמית לכל מי שמתעסק בשיווק דיגיטלי, למי שמעוניין להגדיל משמעותית את החשיפה שלו ושל העסק שלו, וגם למי שמעוניין לחלוק את הידע שלו עם העולם בצורה אינטראקטיבית וכיפית. שיטת העבודה ב-SERP של יוטיוב שונה בהרבה מזו שבגוגל עצמו, דבר שמבחינתי מקנה כלים חדשים לעבודה שיווקית עם האינטרנט.

אהבתם את הפוסט? שתפו!

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email

פוסטים מומלצים עבורך