הדף העסקי מת יחי המלך - socialvalley B2B

הדף העסקי מת – יחי המלך החדש!

אמ;לק למנהלי שיווק עסוקים

פייסבוק משנה את פניה ובקרוב החשיפה האורגנית של דפים עסקיים הולכת להיעלם כמעט לחלוטין. אז מה לכל הרוחות עושים (ולא, לא עוברים לגוגל+):

*התחילו לקדם אנשים ולא מותגים
*חשבו איזה תוכן עסקי הייתם אתם רוצים לראות בפיד שלכם בפייסבוק
*אל תמהרו לקדם כל פוסט בתשלום

ממשיכים לקרוא? כדאי לכם…

אם גם אתם מרגישים שהתוכן שעולה לדף המותג של החברה בפייסבוק לא מגיע לתוצאות הרצויות ושאתם מגדילים יותר ויותר את תקציב פרסום על קידום ממומן – אתם ממש לא לבד. מזה מספר שנים פייסבוק מורידה באופן עקבי את החשיפה האורגנית של דפים עסקיים (fan pages), ויש לכך 2 סיבות מרכזיות:

1. כסף, כסף כסף

למרות שאנחנו לא חושבים עליה ככזו, פייסבוק היא חברה עם מטרה אחת – לעשות כסף ורצוי גם כמה שיותר. כשהמטרה הזו עומדת לנגד עיניה, פייסבוק הבינה כבר מזמן שאת הרווחים שלה היא תקצור ממכירת דאטה (מידע) של המשתמשים שלה לגופים עסקיים וזה עובד מצוין.

יחד עם זאת, ובאופן לא מפתיע – ככל שמשקיעים יותר כסף בפרסום כך התוכן האורגני יורד.
אז מה מנהלי שיווק עושים כשהתוכן לא מגיע למספיק עוקבים? נכון, משקיעים עוד ועוד כסף בפרסום בפייסבוק. כך כולם מרוויחים…כלומר, בעיקר פייסבוק. אבל זו, תתפלאו, הבעיה הפחות גדולה.

2. אין לנו מקום פנוי לבזבז

אם לישראל אין מים לבזבז, אז לפייסבוק יש בעיה קצת אחרת: אין לה מספיק שטח פרסום שאותו היא יכולה להקצות לטובת התכנים של כולנו – והבעיה רק הולכת ומחמירה.

דמיינו שפייסבוק היא לוח מודעות אחד גדול שצריך להכיל בו זמנית גם את הפוסטים של כל החברים והמשפחה שלנו, גם פוסטים של כל הקבוצות שונות והמשונות שהצטרפנו אליהן, גם סטורי ותמונות של מי שאנחנו עוקבים אחיו באינסטגרם, ולבסוף גם תוכן מכל הדפים העסקיים שאי פעם עשינו להם לייק. מה קיבלתם? בלאגן אטומי.

פייסבוק הבינה שככה היא לא יכולה להמשיך ולאור גל הנטישה הגדול בשנים האחרונות החליטה ששנת 2018 הולכת להיות שנת מפנה – יותר פוסטים של חברים ומשפחה, פחות פוסטים של עמודים עסקיים.
אז מצד אחד זה מה שמשאיר לנו יותר תמונות של חתולים ותינוקות, ופחות מבצעים והנחות. אתם בטח שואלים עכשיו: ומה עם כל התוכן הממומן, נפסיק לקבל פרסומות? הסירו דאגה מלבכם, נמשיך לראות פרסומות ואת התוכן המקודם כרגיל, על זה צוקרברג עדיין לא מוכן לוותר.

אז מה מנהלי שיווק צריכים לעשות עכשיו?

המצב אכן בעייתי: הרי השקענו המון זמן, כסף ומשאבים על טיפוח עמוד עסקי למופת שמצב החשיפה האורגנית שלו עגום לא פחות ממצבו של מפלס הכנרת. אבל לפני שאתם עוברים לפרסם לגוגל+ (אל תחשבו אפילו על אפשרות הזו גאד דאמט!) יש מה לעשות, ויותר מכך, זו הזדמנות נהדרת לעשות כמה שינויים שיעזרו לנו לקדם את החברה.

אז מה עושים:

1. גולשים מזדהים עם אנשים ולא עם חברות

המגמה הכי גדולה היום בעולם הדיגיטל היא שחברות מפסיקות לדבר בשם החברה ובוחרות פרסונה (אושייה) שתהיה הפנים והקול של החברה. שימו לב לשמות הבאים: מארק צוקרברג, סטיב ג’ובס, אילון מאסק, ג’ף באזוס, כל אלה הם הפרצופים של המותגים שאותם הם מנהלים. פוסט או ציוץ של אחד מהם שווה 1000 פוסטים או ציוצים של דף המותג, ולמה? כי הם המותג והם מובילי דעת הקהל האמיתיים.

הרבה יותר קל לנו להתחבר לאנשים אמיתיים מאשר לחברות ותאגידי ענק, פרצוף אנושי שווה הרבה יותר מלוגו ופוסט של אדם אמיתי שווה הרבה יותר מסלוגן מהונדס. נסו ליישם בארגון מדיניות כזו על ידי יצירת משפיענים. בחרו 1-3 אנשים ותנו להם לדבר בשם החברה, ותראו שהתוצאות לא יאחרו לבוא.

2. יותר תוכן איכותי ופחות מבצעים והנחות

שלום קפטן אובייס! נכון, זה מובן מאליו אבל עדיין חשוב. המשיכו לייצר תוכן אבל הפעם נסו להשקיע יותר חשיבה וליצור עניין, כך שגם אם 2% מהעוקבים שלכם יצפו בו הם ירצו לשתף או להגיב. לא רק זה – יש הצפת תוכן בעולם החדש, לכן כדי לבלוט כדאי שבאמת תתנו ערך לאנשים ותתרגלו לחשוב על תכנים ייחודיים. על ידי כך גם תגדילו את החשיפה האורגנית וגם תגרמו לעוקבים שלכם ליצור אינטראקציה.

הפסיקו עם הפוסטים המכירתיים, זה לא עובד. נקודה.

3. אל תקדמו כל פוסט בתשלום

הדף העסקי הוא בסיס האם לכל הפוסטים הממומנים שאתם מוציאים ולכן אי אפשר לוותר עליו. לכן המשיכו לקדם אבל דאגו לקדם רק תכנים שבאמת הביאו אינטראקציה. כמו שאהבה מביאה אהבה, כך אינטאקציה מביאה אינטראקציה וקידום תוכן איכותי שהביא אינטראקציה אורגנית יכול לעשות רק טוב.

לסיכום

הפלטפורמה של פייסבוק היא רק מגמה אחת וחשוב לזכור שעולם הדיגיטל משתנה כל הזמן. עלינו להתאים עצמנו ואת החברה שלנו לשינויים הללו. זכרו ששינויים הם דבר טוב – כי זוהי הדרך שלנו לזהות הזדמנויות חדשות ומסעירות.

צחי רייך

צחי רייך

סמנכ"ל לקוחות ב-socialvalley, יועץ ומרצה לשיווק דיגיטלי

אהבתם את הפוסט? שתפו!

פוסטים מומלצים עבורך