מדברים על שיווק והט(ע)יות- פרק #4 – שנאת הפסד (Loss Aversion)

אדר חי

אפקט ההוצאה האבודה

אהלן חברים, כאן אדר ואנחנו מדברים על שיווק והט(ע)יות. בוידאו בלוג זה ננסה להסביר בצורה הכי קלילה ופשוטה, איך אנחנו מוטים (ומוטעים) לקבל החלטות, איך פרסומים ומסרים משפיעים עלינו והכי חשוב, ננסה למצוא איך אנחנו יכולים להיעזר במידע הזה פרקטית כדי לשווק ולמכור טוב יותר. והיום אנחנו מדברים על- הדדיות. [/rockthemes_iconictext]

מדברים על שיווק והט(ע)יות- פרק #3 – הוצאה אבודה

אהלן חברים, זה אדר מ SocialValley, מדברים על שיווק והט(ע)יות. מסבירים תופעות ופעולות שעוזרות לנו למכור. היום אני רוצה לדבר על אפקט שנקרא אפקט ההוצאה האבודה או Sunk Cost. אפקט ההוצאה האבודה אומר שאנחנו מוטים להתייחס להיתקע עם דברים שהשקענו בהם בעבר כי כבר שילמנו עליהם. לדוגמה, הזמנו אוכל וכבר התמלאנו אבל אנחנו ממשיכים לאכול כי כבר השקענו בו כסף ו’חבל לזרוק’, אבל אחר כך יהיה לנו כאב בטן, לכן ההחלטה אינה הגיונית ומוטה בגלל ההשקעה שביצענו בעבר. בשיווק ומכירות, אפקט ההוצאה האבודה יכול לעזור לנו לשווק וגם להזהר מהטיות של עצמנו כצרכנים: אנחנו רוצים לגרום ללקוח שלנו להשקיע בנו אנרגיות/מאמץ/כסף בצורה כזו שתבדל אותנו מהמתחרים, כך ניתן לשמר לקוחות. לדוגמה מועדון לקוחות בתשלום גרם ללקוח לשלם על ההרשמה להנחות ולכן גם להשאר כי כבר הושקע בו מאמץ. בחיי היומיום שלנו כדאי לנו להזהר ולא לסבול ממשהו שגם ככה שילמנו או השקענו בו, רק מפני שהשקענו בו, אלא לבחון את הפעולות העתידיות ללא קשר לכך. איך אתם מרגישים שאפקט ההוצאה האבודה בא לידי ביטוי בחיי היומיום שלכם? שתפו אותנו!
אדר חי

אדר חי

מייסד שותף ומנכ"ל חברת SocialValley. נלהב משיווק ומהייטק ובזמנו הפנוי חושב על רעיונות משוגעים.
אהבתם את הפוסט? שתפו!
פוסטים מומלצים עבורך