שיווק דיגיטלי

איך לבצע שיווק דיגיטלי מנצח

מה זה שיווק דיגיטלי?

האם זה אומר לקדם דפי פייסבוק? או לקדם את האתר שלי לעמוד הראשון בגוגל? האם זה אומר ליצור תוכן שיווקי שימכור?

כל התשובות נכונות.

שיווק דיגיטלי מתבצע כחלק מתהליך מובנה ומוכוון מכירות.

הנה ההגדרה מויקיפדיה לשיווק דיגיטלי – Digital Marketing:

שיווק דיגיטלי הוא שיווק מדויק, מדיד ואינטראקטיבי של מוצרים או שירותים באמצעות שימוש בטכנולגיות דיגיטליות כדי לרכוש לידים חדשים ולהפוך אותם ללקוחות. שיווק דיגיטלי מאגד את כל הפעילויות הדיגיטליות האפשריות לקידום עסקי למטרה ברורה, זאת באמצעות הגעה ממוקדת לקהל היעד, התייחסות לאישיות הנחשפת למסר, והעברת מסע רכישה מנוהל עד לשלב הרכישה.

הנה אוסף של כמה מאמרים שימושיים על מגוון נושאים בשיווק דיגיטלי.

שיווק דיגיטלי הוא תהליך מדיד ומדויק.

חשוב להבין, שיווק דיגיטלי טוב צריך להיות תהליך מדיד ומדויק. לא עוד חשיבה במונחי תקציב לשיווק דיגיטלי, “זריקת כסף למחלקת השיווק” ללא יכולת להבין מה התוצאות, אלא במונחי השקעה עם יחס החזר השקעה ROI ברור בהגדלת המכירות.

כדי לבצע שיווק דיגיטלי נכון אנו נצטרך להיות יצירתיים, להבין את קהל היעד, לחדש, להכיר טכנולוגיות חדשניות ראשונים, והכי חשוב לכוונן: לדעת שכל פעולה שאנו עושים מביאה לתוצאה או שיש לשפר אותה בפעם הבאה. חשוב לזכור שמדובר על פעילות במרחב הדיגיטלי, המקיף אותנו היום בכל מקום באינטרנט, גם ברשתות החברתיות, גם במכשירי מובייל, גם בשעות העבודה, לפני רכישה ובשעות הפנאי.

האלמנטים המשחקים תפקיד בביצוע שיווק דיגיטלי:

מטרות: ראשית כל, יש להגדיר את המטרות הנכונות לשיווק דיגיטלי. כמעט בכל החברות איתן אנו עובדים, המטרה ברורה- להגדיל את המכירות. עם זאת, אנו מגדירים מטרות נוספות שיביאו אותנו למטרה זו, דוגמאות למטרות שכאלה: הגדלת הכנסות, הגדלת כמות הלידים האיכותיים המתקבלים בחודש, הגדלת כמות ההורדות או הנכנסים לאתר.

אסטרטגיה לשיווק דיגיטלי

עקרונות תוכנית הפעולה שיביאו אותנו למטרות שהגדרנו בסעיף הקודם.

 באופן כללי, אנו מאמינים שאין טעם לבצע שיווק דיגיטלי אם לא מבצעים מדידה ובקרה על ביצועים מהרגע הראשון. בניגוד לשיווק המסורתי, אז “זרקנו” כסף על שיווק אך לא תמיד הבנו מהן התוצאות, בשיווק הדיגיטלי, ניתן למדוד השפעה של כל פעילות באופן מיידי. כמה אנשים נכנסים לאתר בחודש, כמה אנשים רכשו בעקבות פוסט בפייסבוק, כמה בעקבות הקידום האורגני בו השקענו אלפי שקלים, כמה מבקרים נרשמים לרשימת התפוצה ומאיזה דף? תהליך רציני לשיפור יחס המרה הוא תהליך שדורש הבנה מעמיקה בכלי ווב אנליטיקס, הבנה של התנהגויות הגולשים, ביצוע המבחנים המתאימים ועוד.

שימוש בכלים הנכונים

 משווק דיגיטלי טוב משתמש בכלים מתוחכמים למיקסום פעולות השיווק הדיגיטלי לכדי מכירות. לדוגמא, כלים המאפשרים מעקב אחרי הנכנסים לאתר ברמה אישית ויוצרים תגובה מותאמת שתגרום לו להתקדם בתהליך הרכישה, או כלים המשתמשים במציאת הסיבות להצלחות קודמות ומשחזרים אותם בצורה אוטומטית.

נוכחות אינטרנטית

אתר שנמצא בשליטתנו, אתר בו אנו קובעים את חוקי המשחק, מה המבקר יראה, מה יחווה, את המסלול אותו יעבור כדי להפוך ממבקר לליד וללקוח, דפי נחיתה. דפים באינטרנט שתפקידם לגרום לפעולה ספציפית של המבקרים בהם.

יצירת תוכן שיווקי

 תוכן המיועד לתת ערך מוסף ללקוחות פוטנציאלים. בכל שלבי מסע הרכישה, החל מהבנת הצורך, מציאת מענה לבעיה וכלה ברכישה. תוכן שיווקי טוב יהיה איכותי מספיק כך שיבלוט מעבר להררי התוכן הקיימים באינטרנט, מוכוון קהל יעד ושיתחשב בפרמטרים של SEO (קידום אתרים אורגני).

פעילות שיווקית ברשתות חברתיות

 הרשתות החברתיות סובבות את כולנו בכל מקום, כל רשת מתאימה לתוכן מסויים ולקהל לקוחות שונה. פייסבוק לדוגמא אינה מדיום נכון לשיווק מוצר יקר למכוני מחקר. ולינקדאין מתאימה פחות לשיווק חטיף חדש. אבל המשותף לפעילות השיווקית בכל הרשתות החברתיות, היא שלשם אינטרקציה – engagment עם קהילת הלקוחות, צריך לתת תוכן שייתן להם ערך מוסף תואם לכל מתחם. בפייסבוק שירגש אותם, באינטסגרם, שיהיה אסטתי, בלינקדאין ערך מוסף מקצועי. ובמיטאפ, כזה שיגרום להם לרצות להצטרף לקבוצה, כתיבה ישירה במיילים ובניוזלטרים, כזאת שתגרום לקהל הלקוחות לרצות לשמור איתנו על קשר, ולשמוח לקבל מייל מאיתנו. בזכות הפורמט, הערך המוסף ומתן תחושה יחודית.

 קידום במנועי החיפוש שאינו בתשלום. מכונה ובצדק, להיות מקום ראשון בגוגל. קידום זה עושים באמצעות יצירת תוכן רלוונטי לקהל היעד שלנו, ובמקביל ביצוע פעילויות “המסבירות” לגוגל מדוע התוכן שלנו הוא הכי רלוונטי ואיכותי לקהל היעד שלנו.

קידום ממומן

 בעצם פרסום במדיה דיגיטלית. תחום מרתק שמביא את המסר שלנו בתשלום בצורה מדויקת ומדידה לקהל הלקוחות שלנו. הכלים היום כל כך מתקדמים שמאפשרים לתתפרסום מדויק בכל מכשיר דיגיטלי ישירות לקהל המתאים לנו, לפי מיקומים, תחומי עניין, מידע דמוגרפי, ביקורים קודמים ואפילו רכישות שביצעו בכרטיס האשראי שלהם. משווק דיגיטלי טוב, לא משתמש במושג תקציב פרסום, אלא בעלות רכישת לקוח.