כיצד הגדלתי את כמות הלקוחות המגיעים מלינקדאין פי 3, בזכות קניה באמזון (קטע מהרצאה)

תקציר למנהלים עסוקים

רשת הלינקדאין (Linkedin) היא הרשת החברתית העסקית הגדולה בעולם, בלינקדאין עושים עסקים. והדבר הראשון שצריך לעשות כדי להגדיל את המכירות, זה להכניס כמה שיותר אנשים לפרופיל שלכם.

הנה 3 דברים שלמדתי בזכות קניה באתר הקניות אמזון שבזכותם תגדילו את כמות הכניסות לפרופיל שלכם.

שימו תמונה אטרקטיבית

נסו להוסיף משהו יחודי לשם שלכם

הקפידו שלקוחותיכם יבינו מהכותרת שלכם איזה ערך מוסף הם יכולים לקבל מכם.

 

על לינקדאין, אמזון והקשר ביניהם

צילום ועריכה – אלון לובנפלד

הערות מההרצאה

כאשר אנו נכנסים לאמזון, מה הדבר הראשון שאנו רואים?

תמונות של מוצרים, והרבה מהם, במיוחד כאלה שחיפשנו לא מזמן.

 

בעת שנעבור עם העכבר על אחד המוצרים מיד יקפוץ לנו שם המוצר ועוד מעט פרטים עליו, מה ניתן לעשות איתו.

לאחר שנבחר מוצר, נעבור לדף בו נחשף לדברים שלדעת המוכר הם החשובים לנו במוצר, אם נתעקש נוכל למצוא את המפרט המלא של המוצר.

מיד מתחת לתמונת המוצר אנו נחשפים למוצרים אחרים, כאלה שכדאי לשלב ברכישה, כאלה שאנשים שמחפשים מוצר מסויים נכנסים אליהם ועוד.

 

הגעתם לקרוא מאמר על לינקדאין, אז מה הקשר לאמזון?

פשוט, כי גם אמזון וגם לינקדאין הם פלטפורמות מכירה.

אמזון מוכרת מוצרים (וללא ספק, היא החברה שעושה את זה הכי טוב בעולם)

לינקדאין מוכרת אנשים, אם נבין כיצד מוכרים באמזון מבליטים את המוצרים שלהם, נוכל למכור את עצמינו טוב יותר ברשת הלינקדאין.

 

רשת הלינקדאין, כל הזמן חושפת אותנו לאנשים

באזור העדכונים (“הקיר”) בחיפושים, ואפילו כשכבר נמשכנו להכנס לפרופיל של מישהו, אנו מקבלים בצד אנשים דומים.

 

 כמה שזה מתסכל, הדבר הראשון שרואים בלינקדאין הוא את התמונה שלנו, אח”כ את השם והכותרת. בדיוק כמו במוצר של אמזון.

 

יש לנו פחות משניה להפוך את החשיפה הזאת לכניסה לפרופיל, שם אנחנו יכולים לבנות מסר וקריאה לפעולה (אך זה בפוסט אחר).

 

חשבו, איזה פספוס זה שמישהו יחשף אליכם ולא יכנס לפרופיל שלכם,

 

ולכן עשו בדיוק כמו כל מוצר באמזון:

תמונה אטרקטיבית

אני מכיר את ההתנגדויות: “כן אבל הרי מה שחשוב זה היכולות שלנו, לא המראה” “חשוב התפקיד” “חשוב מה שעשיתי בחיים”

ואכן זה נכון.

אך בניסויים רבים כאשר הראיתי לאנשים מספר אנשים בלינקדאין, כמעט תמיד נבחרה הדמות שנראית הכי טוב (גם בסרטון). אז עקרונות זה מצוין, אבל אם אתם רוצים לקוחות, אתם צריכים תמונה אטרקטיבית עסקית.

 תמונה שתגרום ללקוחות הפוטנציאלים שלכם לעבוד עמכם.

תמונה שתשדר מקצוענות ופתיחות כאחד. אני יודע שההגדרה חמקמקה, אך צלמו מספר תמונות ושאלו את לקוחותיכם הפוטנציאלים והם כבר יעזרו לכם לבחור את התמונה הנכונה.

תנו מחשבה לשם שלכם

כמובן שצריך להשתמש בשם האמיתי שלכם (או לפחות זה שהעולם מכיר כשמכם האמיתי)

עם זאת, גם פה נסו להפוך את השם לאטרקטיבי.

אפשר ואף רצוי להוסיף תואר מקצועי. כזה שיתן לכם יתרון על פני המתחרים (עו”ד, רו”ח, PMP, דוקטור וכו), רשמו תמיד את שמכם באנגלית (חשוב למערכת) אך במידה ואתם רוצים לשדר ללקוחותיכם נגישות בעברית, רשמו גם את השם בעברית.  (כמובן שכלל זה טוב גם לשפות נוספות)

 

הכותרת שלכם

לכותרת חשיבות רבה, הכותרת שלכם צריכה לתת תשובה אחת למי שרואה אותה. “למה אני צריך להכנס לפרופיל”, “מה ייצא לי מזה“, או בשפה יותר מקצועית, מה הערך המוסף שלי ללקוחותי.

מנכ”ל של חברה שאף אחד לא מכיר זאת כותרת פחות טובה, כי היא לא עונה לשאלה, “מה ייצא לי מזה”

הכותרת צריכה לתת את התועלת הברורה ללקוחות שלך.

מומחה לאנרגיות מתחדשות, בעלים של …

מחבר בין טכנולוגיה לעסקים…

עושה שיווק דיגיטלי….

יש לזכור כי על הכותרת להיות קצרה, או לפחות שהמסר יהיה במילים הראשונות, כיון שהיא נחתכת ברוב המקומות בהם היא תחשף.

 

איך תדעו שהצלחתם

הכנסו ל who viewed your profile

ודאו שמספר הכניסות לפרופיל שלכם השתפר, יחסית למספר לפני השינויים.

עכשיו, האתגר הוא להפוך את הנכנסים לפרופיל שלכם, ללקוחות, לבצע פעולה.

חנן לב

חנן לב

מייסד שותף ומנכ"ל חברת socialvalley - מקצוענים בשיווק דיגיטלי B2B מרצה לשיווק דיגיטילי ואוטומציית שיווק באקדמית יזרעאל ואוניברסיטת חיפה.
אהבתם את הפוסט? שתפו!
פוסטים מומלצים עבורך