מונחים חשובים בשיווק דיגיטלי

15 מונחים שכל מנהל שיווק חייב להכיר!

מונחי השיווק הדיגיטלי, כדי שלא יבלבלו אותך

עולם השיווק הדיגיטלי הוא עולם ומלואו, וכמו כל דבר אחר, גם הוא מושתת על ערכים ומושגי יסוד בסיסיים מהם נפתחות דלתות נוספות ואפשרויות רבות. כדי לדעת בדיוק מהיכן להתחיל את הדרך הארוכה ומלאת האתגרים בעולם השיווק הדיגיטלי, וכיצד לייעל את ניהול הספקים ולהבין את דוחות הפעילות בצורה טובה יותר, ריכזנו עבורכם את 15 מושגי היסוד בשיווק הדיגיטלי. כמובן שיש מושגים נוספים רבים, אבל זו ההתחלה. 

אגב, המסמך המרוכז ניתן להורדה, בתחתית הפוסט  – שתוכלו להדפיס אותו ולתלות על הלוח 🙂

אז לפני שמתקשרים או הולכים לפגישה עם מנהל הדיגיטל, הנה המושגים שחייבים להכיר.

1. יחס החזר ההשקעה (ROI – Return on Investment)

למרות שבמקור המנוח התייחס לזמן, הדיגיטליים מתכוונים ליחס של עלות השיווק הדיגיטלי, עלות הקמפיין למכירות והרוח שיצרו.

2. ערוצים דיגיטליים (Digital Channels)

הערוצים בהם משתמשים להעברת המסרים השיווקיים. לדוגמא: Facebook, LinkedIn, Google Ads, E-mail Marketing, וכמובן האתר שלכם.

3. משפך שיווקי (Marketing Funnel)

מונח הממחיש את השלבים אותם עובר הגולש מהרגע בו נחשף לחברה ומוצריה ועד הפיכתו ללקוח שלה.

4. מסע הלקוח (Customer Journey)

שלבי ההחלטה של לקוח, מההבנה שיש לו בעיה או צורך, עד לשלב שהחליט לרכוש את המוצר. לכל שלב יש לתת מענה מתאים.

5. חווית משתמש, חווית לקוח (UX, CX)

כיצד חווה המשתמש את המגע עם המוצרים, השירותים, ואתר האינטרנט שלך. היום ההתייחסות היא בעיקר לחווית הלקוח – CX.

6. PPC – Pay Per Click

עלות לקליק המחיר להקלקה על פרסום באינטרנט.

7. CPA – Cost Per Action

עלות לפעולה מוגדרת מראש שאנחנו רוצים שהגולש יבצע, לרוב רכישה.

8. CTR – Click through Rate

CTR הינו אחוז ההקלקות על מודעה יחסית לכמות המופעים שלה, מדד המעיד על איכות המודעה והאוכלוסייה, ומשפיע ישירות על העלות לקליק.

9. User Acquisition / Customer Acquisition – תהליך הרכשת לקוח.

התהליך הכולל בו אנחנו מובילים את קונה פוטנציאלי משלב הבנת הצורך עד לביצוע רכישה מלאה.

10. Marketing Automation

שימוש באוטומציה לייעל ולכמת את כל פעילויות השיווק הדיגיטליות, ולהפוך אותו לאופטימלי.

11. SEO – Search Engine Optimization

תחום העוסק בקידום והעלאת דירוג אתרים במנועי חיפוש, בעיקר בגוגל.

12. Conversion Rate

יחס המרה – אחוז המבקרים שביצעו פעולה מסוימת שאנחנו מעוניינים שתבוצע.

13. Bounce Rate – אחוז הנטישה באתר

אחוז נטישה של גולשים מהאתר שלנו מהעמוד הראשון אליו הגיעו באתר –  מדד לאיכות האתר. ככל שאחוז הנטישה נמוך יותר, איכות התנועה המגיעה לאתר גבוהה יותר.

14. Remarketing

שיווק מחדש. טכניקה של מעקב אחר משתמש שכבר ביקר באתר שלנו והופעת פרסומות המעודדות אותנו להמשיך במגע.

15. CTA – Call to Action 

קריאה לפעולה. אלמנט שקורא לגולש להתקדם בשלבי הרכישה. בדרך כלל יופיע ככפתור המוביל להמשך פעולת הרכישה, ולרוב יופיע עם טקסט המושך את העין.

אם ברצונכם ללמוד עוד ולהרחיב את עולמכם השיווקי, מוזמנים להקליק כאן כדי לקבל גישה למדריך התכליתי שלנו לשיווק דיגיטלי.

רוזה רבינוביץ'

רוזה רבינוביץ'

רוזה רבינוביץ' - מנהלת שיווק דיגיטלי בSocialValley. מתמחה ב B2B Marketing בשווקים בינלאומיים ובשוק המקומי.

אהבתם את הפוסט? שתפו!

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email

פוסטים מומלצים עבורך