כיצד לתקצב את השיווק הדיגיטלי לחברות B2B ב2021?

וואו! – איזו שנה

2020 הפתיעה את כולנו: נאלצנו להתמודד עם שינויים רבים בתפיסה העסקית והשיווקית שלנו.

כבר כמה חודשים אנחנו מתנהלים במציאות שונה עם כללי משחק שונים בשיווק ובכלל.

כעת הגיע הזמן לקחת את התובנות שגיבשנו וליישם אותן בתקציב השיווק שלנו לשנת 2021.

כבעלת נסיון בשיווק דיגיטלי בעולמות B2B, בפוסט הבא אנסה לתת את מבנה תקציב הדיגיטל המומלץ ל2021.

2 “שינויי הקורונה” עיקריים צפויים להילקח בחשבון:

  1. הפער שנוצר בעקבות חסימת הערוצים הפיסיים – מרבית הערוצים הפיסיים, כגון, תערוכות, סמינרים ומפגשים אישיים נחסמו בעקבות COVID 19.
  2. ערך מוסף ברור ומיידי – מרבית החברות, הלקוחות לטובת /הפעילות בדיגיטל.

וזה מכמה סיבות:

  1. זמינות נוכחות דיגיטלית מעניקה ומאפשרת זמינות רציפה 24/7 365 ימים בשנה לאוכלוסיות היעד שלנו: לקוחות קצה, מפיצים אנשי מכירות, ללא שום קשר לאזור גיאוגרפי, הפרשי שעות ועוד
  2. מדידות – פעילות דיגיטלית מדידה יותר – ניתן לבסס אותה על KPI ברורים
  3. שופינג דיגיטלי, גם ב – B2B: ביותר ויותר חיפושים אחר ספקים, חומרים, וחלפים מתרחש בדיגיטל. שוב, בעקבות COVID 19. זיהינו את המגמה הזו בתקופת הקורונה – לקוחות אשר הגבירו את הנוכחות שלהם בדיגיטל, זכו בלידים רבים.

כעת נצלול לתוך המרכיבים.

חלוקת התקציב –מרכיבים מהם בנוי תקציב שיווק דיגיטלי

תקציב שיווק דיגיטלי 2021

לפי נסיונינו חלוקת התקציב השנתי צריכה להיות: 40% להבאת תנועת גולשים למתחמי החברה, (קידום אורגני, ממומן וחברתי) 30% ליצירת תוכן שיווקי איכותי 20% לתפעול פעילות ברשתות חברתיות 10% לפעילות ניתוח ושיפור יחסי ההמרה

תקציב הדיגיטל שלכם יתחלק ל6 קטגוריות עיקריות:

  1. עלויות הקידום האורגני בגוגל – SEO
  2. עלויות ניהול הפרופילים ברשתות חברתיות
  3. קידום ממומן – תקציב מדיה
  4. עלויות ניהול פעילות השיווק הדיגיטלי
  5. תשתיות – הקמה או תחזוקה
  6. פעילות מסרים ישירים – בהם גם e-mail marketing

גודל התקציב השיווק הדיגיטלי 2021

גובה הסכום של כל סעיף, תלוי בכמה גורמים:

עלויות קידום אורגני SEO

עלויות הקידום האורני נעות בין 2000 – 5000 ₪ לחודש. תלוי בגודל האתר (מספר העמודים), מספר ביטויים לקידום, מצב הטכני של האתר, שפה בה מנוהל.

עלויות נוספות שיש לקחת בחשבון בעבודת SEO:

אופטימיזציה טכנית: אם מצב האתר בעייתי מבחינה טכנית (מהירות האתר, קוד שגוי וכדו’) – יהיה צורך באופטימיזציה חד פעמית הדורשת תשלום נוסף.

יצירת תכנים – על מנת לשבח את איכות האתר ואת דירוגו, רצוי להעלות תכנים רלוונטיים. יצירת תכנים דורשת משאבים נוספים.

קניית לינקים חיצוניים: על מנת לשלב לינקים חיצונים רלוונטיים ואיכותיים, לעתים יש להסב תקציב נוסף. תקציב זה עשוי להסתכם באלפי שקלים – תלוי בהיקף הפעילות.

לסיכומו של הנושא: עד 5000 ₪ לחודש.

ניהול פרופיל עיסקי ברשתות חברתיות: LinkedIn, Facebook, Instagram, Twitter וכו

עלויות מקובלות נעות בין 500 – 1500 ₪ לפרופיל/ רשת חברתית – בהתאם להיקף הפעילות וכמות התכנים.

כלומר, אם ברצונכם לנהל פעילות ענפה בפרופיל החברה שלכם ב-3 רשתות עם תוכן ייעודי לכל רשת, עלויות יכולות להגיע עד 4,500 ₪ לחודש.

עלויות קידום ממומן

נהוג להקצות לערוץ זה כ–20% מגידול הרצוי בהיקף המכירות. כלל אצבע זה תקף לתחילת הדרך. אחר כך היחס יורד.

לאחר ניתוח הפעילות של קהלי היעד שלכם, תקבלו החלטה מושכלת היכן כדאי להשיק פעילות ממומנת. בעולמות  B2B, אנחנו ממליצים להתמקד ב-LinkedIn ו-GoogleAds. אבל חשוב לקבל החלטה זו על בסיס היכרות מעמיקה עם לקוחות – לא פעם יצא לנו להגיע לתוצאות מעולות גם בFacebook, Instagram ו-Twitter.

חשוב לזכור: בנוסף לעלויות התקציב, המשולם ישירות לרשתות, ישנן את עלויות  הניהול המשולמות לסוכנות או ספק המנהלים עבורכם את הפעילות. על כך נפרט בהמשך.

קניית מדיה

כאן מדובר בשטח פרסום או בקמפיין בפורמט אחר, כמו מייל לנרשמים לאתר, בפורטלים או אתרים ייעודים בתחומכם. העלויות כאן נעות בין 2,000  – 5,000$ תלוי בתחום, היקף ואיכות התנועה בפורטל.

עלויות ניהול השיווק הדיגיטלי

במידה ואתם לא מנהלים את הפעילות הדיגיטלית in-house, עלכם לקחת בחשבון גם את עלויות הניהול על ידי ספק דיגיטל חיצוני: מנהלי קמפיינים, סוכנות דיגיטל וכו’

מודל דמי הניהול

של פעילות ממומנת לכל ערוץ בנפרד נעות בין 10% –  20% מגובה התקציב, תלוי בהיקף הפעילות, התחום וריבוי הקמפיינים.

מודל הריטיינר החודשי:

במידה ומרבית הפעילויות השיווק הדיגיטלי מרוכזות אצל ספק אחד, נמליץ לעבוד במוד ריטיינר חודשי.גובה הריטיינר ינוע בין 5000 – 15000 ₪  – תלוי בהיקף הפעילות, מספר הערוצים המנוהלים, שווקי מטרה ושפות, האם ניהול ותחזוקת האתר כלולים ועוד.

לא בטוחים איזה מודל מתאים לכם? לחצו כאן וקבעו שיחת ייעוץ

עלויות של תשתיות דיגיטל

לצד ניהול הפעילות, חשוב להשקיע בהקמה והתחזוקה של התשתיות.

כאן נכנסים דברים כגון:

  • בניית אתר חדש או שדרוג של אתר קיים – בהתאם לצורך. קשה לנקוב בעלות או אפילו בטווח העלויות. זה נע יכול לנוע בין 5,000 – 150,000 ₪ .
  • תשתיות אוטומציה – מערכות וכו’ – שוב במידת הצורך והיקף הפעילות.
  • בין עשרות דולרים להפוך לשקלים בחודש למאות ואף אלפי דולרים למערכת אוטומציה מלאה
  • יצירת תוכן – כחלק מפעילות אורגנית שוטפת, ומעלאת תכנים ברשתות החברתיות. כדאי לגבש תוכנית תוכן מסודרת הענה על היעדים העסקיים שלכן ומסריפ שיווקיים בהתאם לכך.
  • יצירת חומרים גרפיים המיועדים לדיגיטל: החל מעיצוב הדיוורים ועד באנרים לפרסום ברשתות.

לסיכום: הגדרת התקציב השיווק הדיגיטלי לשנת 2021, היא נקודת זמן חשובה לחשוב כיצד ניתן לייעל ולהגדיל את פעילות השיווק בכלל.במיוחד בימים אלו של Covid 19, בהם יש להתגבר על העדר ערוצים כמו תערוכות ומפגשים אישיים. חשוב להגדיר תקציב שיתן מענה ויביא לתוצאות על פי התוכניות העסקיות של החברה כולה.

רוצים להתייעץ? לקבל הערכת תקציב שנתית מדוייקת יותר לחברה שלכם.

רוזה רבינוביץ'

רוזה רבינוביץ'

רוזה רבינוביץ' - מנהלת שיווק דיגיטלי בSocialValley. מתמחה ב B2B Marketing בשווקים בינלאומיים ובשוק המקומי.
אהבתם את הפוסט? שתפו!
Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email
פוסטים מומלצים עבורך