instagram b2b

שיווק B2B בInstagram: למה כדאי ואיך לעשות זאת נכון?

שיווק באינסטגרם – האם Instagram מתאימה לשיווק B2B? אם כן, מהן שיטות הפעולה ואסטרטגיה הנכונות?  כיצד יש לתכנן את הפעילות הפרסומית והשיווקית ב Instagram על מנת להגיע לתוצאות וביצועים טובים?

כולנו מסכימים על כך ש – LinkedIn נחשבת לערוץ מעולה ל – B2B, ובמידה מסוימת גם Facebook. אבל Instagram עדיין נותרה בגדר תעלומה בקרב רבים מאנשי שיווק ה B2B. ובכן, באתי לפזר קצת את הערפל ולענות על השאלה: האם Instagram ושיווק B2B  אכן עובדים יחד? (ספוילר: כן).

קצת נתונים מספריים על Instagram וקצב הגידול שלה

ראשית כל, כדי ליישר קו ולתת קצת כבוד לרשת התוכן הוויזואלית, הנה 2 נתונים מעניינים:

  1. יותר מ25 מיליון חברות משתמשות ב Instagram היום לצרכי Business!
  2. לא מזמן Instagram פרסמה את נתוני הגידול המרשימים שלה בשנים האחרונות: מ – 90 מיליון משתמשים חודשיים ב-2013, הרשת גדלה למיליארד ב-2019.

התמונה ברורה: המון קהלי יעד נמצאים ב Instagram!

ועדיין, חברות B2B מפספסות את העובדה הזו ואת הפוטנציאל הברור: ניתן להגיע לחשיפה גדולה וממוקדת, מבלי להשקיע תקציבים גבוהים בפרסום ממומן.

“רק רגע”, תגידו, אבל שיווק ב Instagram זה לא רק ל B2C?

לא נכון! לפי מחקר שנערך לא מזמן בקרב חברות B2B, רמת המעורבות ב Instagram היא הגבוהה ביותר פר מספר העוקבים.

וודאי תגידו ש Instagram הוא יותר מידי מוכוון Lifestyle: בגדים, טיולים, ספורט, אוכל וכו’. ועדיין (אלא אם כן התעשייה שלכם שייכת לנישה מאוד-מאוד צרה), קהל היעד שלכם יהיה שם, וגם מקבלי ההחלטות אליהם אתם מנסים להגיע, סביר להניח שמשתמשים ב Instagram.

כיצד עובדים עם Instagram בזירת ה B2B? כאן נכנס לפעולה Instagram for Business המיועד לעזור לשיווק באינסטגרם.

מכאן אני מתארת את הצעדים בדרך ליצירת אסטרטגיית אינסטגרם עסקית מוצלחת: מהבסיסי אל המתקדם.

ראשית כל, כל עסק בכל גודל רשאי לפתוח חשבון Instagram עסקי. כיצד עושים זאת? (אם מכירים – מוזמנים לדלג לשלבים מתקדמים יותר)

פתיחת חשבון חדש בInstagram

  1. הורידו את האפליקציה לנייד שלכם.
  2. מלאו פרטים רלוונטיים.
  3. אל תשכחו לתאר את החברה שלכם בBIO – הקפידו על תיאור ממצה אך מעניין ומסקרן.
  4. אם ברצונכם לחבר בין Facebook לInstagram – יש לציין זאת בהגדרות.

מזל טוב! יש לכם חשבון Instagram! עכשיו בואו נהפוך את החשבון לעסקי 😊

להפוך חשבון אישי לעסקי

  1. התחברו לחשבון שלכם מהנייד.
  2. פתחו את הMENU על ידי הקלקה על 3 הפסים בפינה הימנית העליונה.
  3. Settings -> Account
  4. Switch to Business

אסטרטגיית פרסום ב Instagram

חשוב להבין כי פעילות מוצלחת בInstagram דורשת יותר מאשר העלאת תוכן רנדומלי. פעילות זו תהיה שיטתית ותכלול בתוכה מספר אלמנטים שיכוונו וימקדו אותה סביב המטרות העסקיות אותן הגדרתם.

 הגדרת אוכלוסיית יעד ב Instagram

בדומה לפעילות בערוצים אחרים, נסו להבין מי הוא קהל היעד שלנו?

  • מה המאפיינים שלו? מה תחומי העניין?
  • ערכו חקר מתחרים ללמוד טוב יותר את הזירה ולקבל השראה
  • נסו לבדוק את הנתונים שמצויים בידיכם מערוצי פרסום אחרים
  • ערכו מחקר של חברות B2B שמראות נוכחות ב-Instagram שמעניינות ומעוררות עניין והשראה

לאחר שהגדרתם את קהל היעד, נסו לענות על 3 שאלות חשובות:

איזה תוכן יעניין אותו? עם איזה תוכן הוא מראה מעורבות גבוהה? אחרי אילו מהמתחרים שלכם הוא עוקב?

מטרות ויעדים

הגדרת יעדים נכונה תעזור לכם למפות את הפעילות שלכם, לבנות את תוכנית התוכן מתאימה, וכמובן לכוון לתקציבים מוכווני מטרות וניטור תוצאות הפעילות.

יצירת תוכן מעניין – אסטרטגיית תוכן ב Instagram ל B2B

אחד התנאים הקריטיים לפעילות מוצלחת ב Instagram הינו יצירת תוכן מעניין  ורלוונטי, כזה שיעודד מעורבות (engagement). נשמע טריוויאלי, נכון? אך לא, גם כאן דרושה שיטתיות. זוכרים שהגדרנו את קהל היעד וניסינו להבין מה מעניין אותו? על סמך הניתוח הזה אנחנו מגיעים לבניית תמהיל נכון, מעניין ומגוון של התוכן אותו נעלה.

כמה דוגמאות של סוגי תוכן המתאימים לפרופילים עסקיים B2B:

  1. Corporate News וחדשות החברה – נסו לנצל את הצד הוויזואלי והאינטראקטיבי של הערוץ הזה בתור במה נהדרת להפצת חדשות החברה.
  2. Company’s Vision & Values – תוכן המעביר את החזון והערכים של החברה: פעילויות חברתיות וחגים, תרומה לקהילה, טקסים חשובים ועוד.
  3. מי אנחנו או הצד האנושי של החברה – מי הם האנשים העובדים בחברה, מה הם עושים “מאחורי הקלעים”? זה ערוץ קלאסי לחברות יצרניות, חברות קוסמטיקה וכל חברה שיכולה לעניין את קהל היעד הפוטנציאלי על ידי חדוות היצירה והצצה מאחורי הקלעים של העשייה.
  4. השקות של מוצרים חדשים – סקרנו, הפיצו, תנו טיזרים. זהו ערוץ נהדר, בעיקר בזכות ההאשטגים (אתאר בהמשך).
  5. חיזוק של מוצרים מצליחים על ידי ויזואליזציה של האיכויות ומתן תוכן שימושי – טיפים, מענה על שאלות, הצפת צרכים ואתגרים ומענה עליהם.

כמה פרופילים מעניינים אשר בנו שפה עיצובים ייחודית באינסטגרם והצליחו לבנות תמהיל מגוון של נושאים מקצועיים:

Alma Lasersחברה בינלאומית הפועלת בשווקים גלובליים ומתמחה בייצור ושיווק של מערכות קוסמטיות ואסטטיות בטכנולוגיות מתקדמות.

אלמה לייזרס - חשבון אינסטגרם

קרת צמחייה מלאכותית – החברה המובילה בארץ בשיווק וייבוא פתרונות צמחייה מלאכותית לעיצוב חללים: בתי מלון, משרדים, מסעדות, גינות, בתים פרטיים ועוד

קרת צמחייה מלאכותית - חשבון אינסטגרם

חברת Phillips העולמית

phillups חשבון אינסטגרם

לאחר שבניתם תוכנית תוכן, חשוב לנטר, לעקוב ולהסיק איזה תוכן מעורר רמות מעורבות גבוהות יותר. גם כאן, המסקנות כדי לקלוע באופן אופטימלי לצרכים של הקהל שלכם, להעמיק נאמנות ומעורבות ולהגדיל חשיפה שתוביל הגידול במספר העוקבים. בהמשך אתאר כיצד לבדוק זאת בInstagram Insights.

יצירת שפה עיצובית עקבית ומעניינת

כיצד יוצרים שפה עיצובית אטרקטיבית ב Instagram? הייחודיות של Instagram זו הוויזואליות שלה. לרוב, העוקבים יעריכו שפה עיצובית העונה על 4 קריטריונים:

  1. מעניינת
  2. אסטטית
  3. עקבית
  4. תואמת את המותג

חשוב להקפיד על פיד נעים לעין המייצג באופן אופטימלי את ערכי המותג.

כיום, קיימים כלים רבים אשר יעזרו לנו לייצר שפה עיצובית יפה ללא השקעת תקציבים מופרזת: אפליקציות לפיד, לstory ועוד: Snapseed, Squready ועוד.

 מחויבות לתדירות פוסטים קבועה

כדי לבנות קהל עוקבים נאמן חשוב להתחייב לתדירות פוסטים קבועה התואמת את ציפיות העוקבים. העוקבים שלכם יצפו לשמוע מכם על בסיס קבוע ואם “תיעלמו להם” – הנאמנות שהשגתם יכולה להעלם גם היא.

אין כלל אחיד לגבי תדירות העלאת פוסטים – המספר משתנה מתעשייה לתעשייה.

מה שכן, לא משנה אם תתחייבו לפעמיים ביום או פעמיים בשבוע: נסו לשדר קביעות וסדירות. כך הקהל שלכם יפתח נאמנות ומעורבות וייצפה לפוסטים מכם בהתאם.

יצירת סטוריז Instagram Story

אינסטגרם אמצו בחדווה רבה את ה Storytelling!

Hootsuite מפרסמת כי 500 מיליון משתמשים צופים כל יום בסטוריז.  עוד עובדה מעניינת: קהל העוקבים אחר סטוריז שונה מקהל העוקבים בפיד. כך, שכדי להגיע לשני סוגי הקהלים – חשוב להיות פעילים הן בפיד והן ב Story.

ספרו את הסיפור שלכם בעזרת ה Stories של Instagram ! זהו כלי נהדר, ספונטני, פחות מחייב מבחינה ויזואלית ומאפשר תקשורת נהדרת עם העוקבים.

Instagram מציעה לנו מגוון כלים המעודדים אינטראקציה כמו: סקר, ספירה לאחור, משאל, גיפים ועוד.

כמה טיפים חשובים ל Story מוצלח:

  1. הקפידו להשתמש בכמה שיותר פיצ’רים ואלמנטים של Instagram – מיקומים, גיפים, סקרים, סולמות ותיוגים. כך תזכו לחשיפה מרבית.
  2. יש אפליקציות רבות היום העוזרות ביצירת Story יפה ומעוצב: Story Maker וStory Art  הן רק 2 דוגמאות מוצלחות.
  3. מומלץ להשתמש בהאשטגים גם בסטורי – כך תגיעו לקהל יעד מעולה עם פחות תחרות.
  4. העלו יותר מסטורי אחד ביום והבטיחו רצף של נוכחות.

אינטראקציה קבועה עם העוקבים

התקשורת עם העוקבים היא אחד הכלים המרכזיים של Instagram  עסקי – הקפידו לתקשר עם העוקבים שלכם על בסיס קבוע ובגובה העיניים. הם יעריכו זאת ולכם זו תהיה הזדמנות נהדרת להכיר את קהל היעד שלכם טוב יותר:

תענו על comments, תשאלו שאלות, תגיבו על כל לייק בלייק חזרה בפיד של העוקב, תפרגנו ותנו במה לעוקבים נאמנים.

האלגוריתם של Instagram מבוסס, בין השאר, על עידוד מעורבות על ידי כך שהפרופילים עם רמות מעורבות גבוהות זוכים לחשיפה גבוהה יותר. ידוע שניהול תקשורת עם העוקבים “משתלם” מבחינת החשיפה האורגנית.

בניית אסטרטגיית האשטגים לשם השגת חשיפה אורגנית בInstagram B2B

שימוש נכון בהאשטגים הינו משמעותי ביותר בשיווק באינסטגרם B2B ב 2019. נמצא כי האשטג יחיד מעלה את רמות המעורבות פוסט ב-12.5%. כך שכדאי מאוד למנף את ההאשטאגים על מנת להגדיל את מספר העוקבים ואת החשיפה. בואו נראה כיצד זה פועל?

הסבר קצר על ההאשטגים ב Instagram

האשטג “#” ב Instagram זו בעצם גלריה של תמונות/ פוסטים ממגוון פרופילים לפי נושאים.

כך למשל תחת האשטג #אמנות תמצאו תמונות בנושא אמנות.

כך שניתן לומר בעל ידי המצאות תחת האשטג רלוונטי הבטיחו חשיפה במפני קהל היעד, כמו גם המצאות בקרבת הסביבה התחרותית. “אני שם – אז אני קיים!”

שימוש חכם בהאשטגים

שימוש נכון בהאשטגים הוא אחד הכלים היעילים ביותר לבניית חשיפה אורגנית משמעותית.

הוא מבטיח שתימצאו בגלריה הנושאית המתאימה לתחום שלכם, כזו המעניינת את הלקוחות שלכם.

באילו האשטגים להשתמש?

ערכו מחקר האשטגים – כיצד עורכים חקר האשטגים? יש מגוון כלים. אני מאמינה במחקר ידני שנעשה כחלק מהשלב הראשוני של מחקר קהל היעד. השתמשו במיפוי תחומי העניין שבצעתם בשלב מחקר קהל היעד. חפשו את התחומים בהאשטגים הקיימים: #טכנולוגיה #חדשנות  #עיצוב פנים ואדריכלות.

כך תגיעו להאשטגים הנכונים, לסביבות המתחרים שלכם ולמקומות בהם קהל היעד שלכם מבלה. מידע משמעותי ומדויק מתגלה כשמגיעים לסביבת האשטגים ממוקדת. המתחרים, תחומי העניין, פרופילים מעוררי השראה ועוד!

יש מספר כללי אצבע בניהול ושימוש נכון בהאשטגים

  1. לא להשתמש ביותר מ-20 האשטגים באותו פוסט.
  2. לרענן מידי פעם את הרשימה.
  3. לנהל שיח עם הפרופילים הקבועים – כדי להבטיח חשיפה הדדית.
  4. למצוא האשטגים עם מספר פוסטים הגיוני – לא מעבר לכמה מאות אלפים, כדי שלא נעלם בין כל הפוסטים.

Instagram Insights

אינסטגרם מספקת כלי ניתוח של הפעילות הפרסומית וקהל העוקבים שלכם. כשתתחילו לקדם את העסק שלכם באינסטגרם, חשוב להקפיד לבדוק על בסיס קבוע את המדדים שקבעתם ב Instagram Insights.

insights instagram

ישנם 3 מדדים עיקריים עליהם תמצאו מענה:

Activity – המתייחס לסקר כללי של הפעילות בשבוע האחרון.

insight activity

Content – ניתוח התוכן.

insights content

Audience – ניתוח הקהל אליו הגעתם.

insights audience

View Insights – בנוסף, ניתן לראות נתונים על כל פוסט על ידי הקלקה על View Insights בפינה השמאלית של כל פוסט שלכם:

view insights

לסיכום

אין ויכוח על כך שאינסטגרם הינו כלי עוצמתי ובעזרתו ניתן להגיע למקבלי החלטות צעירים בשיווק B2B. יחד עם זאת, בהיותו ערוץ חדש יחסית עבור שיווק B2B, כללי השימוש בו לשם יצירת פעילות עסקית מוצלחת עדיין לא ברורים וידועים. עובדה זו יכולה לבלבל ולמנוע את השימוש בערוץ זה לטובת העסק, על אף הפוטנציאל האדיר.

זו בדיוק הסיבה שלשמה המדריך הזה נוצר. אני מודעת לכך, שריבוי המידע החדש עלול להציף. על כן ההמלצה שלי: תתחילו בהדרגה, תתנסו, תראו איך אתם והחברה שלכם מתחברים לערוץ הזה. מבטיחה שתגלו במהרה את התרומה האדירה.

נגעתי על קצה המזלג בכמה מרכיבים מאוד משמעותיים – אני מניחה שיש לכם עוד שאלות. צרו קשר – אשמח לענות. 

רוזה רבינוביץ'

רוזה רבינוביץ'

רוזה רבינוביץ' - מנהלת שיווק דיגיטלי בSocialValley. מתמחה ב B2B Marketing בשווקים בינלאומיים ובשוק המקומי.

אהבתם את הפוסט? שתפו!

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email

פוסטים מומלצים עבורך