שיווק והט(ע)יות-תיחול

מדברים על שיווק והט(ע)יות- פרק #1 – תיחול

  אדר חי תיחול   אהלן חברים, כאן אדר ואנחנו מדברים על שיווק והט(ע)יות. בוידאו בלוג זה ננסה

adar hay

 

אדר חי

תיחול

 

אהלן חברים, כאן אדר ואנחנו מדברים על שיווק והט(ע)יות. בוידאו בלוג זה ננסה להסביר בצורה הכי קלילה ופשוטה, איך אנחנו מוטים (ומוטעים) לקבל החלטות, איך פרסומים ומסרים משפיעים עלינו והכי חשוב, ננסה למצוא איך אנחנו יכולים להיעזר במידע הזה פרקטית כדי לשווק ולמכור טוב יותר. והיום אנחנו מדברים על- תיחול.

 

מדברים על שיווק והט(ע)יות- פרק #1 - תיחול

 

 

אהלן חברים, זה אדר מ SocialValley, מדברים על שיווק והט(ע)יות, איך הטיות של המוח שלנו יכולות לסייע לנו בשיווק ומכירות.

היום אני רוצה לדבר על "תיחול" או "הטרמה".

לראשונה נחשפתי למונח הזה במאמר על פסיכולוגיה שיווקית בצורה מקרית. מיד ידעתי שיש כאן משהו מעניין מאוד.

הרעיון של תיחול הוא שאפשר להטות את הצורה שבה מקבלים החלטות בעזרת החדרה של מושגים או רעיונות, אם עושים את זה לפני קבלת ההחלטה או התגובה שאנחנו רוצים שתתקבל.

לדוגמה אם קראתם בלי לשים לב את המילה עייפות או שינה, המוח שלכם יגיב בהתאם, אתם תרגישו יותר עייפים.

אותו דבר חל לגבי מסרים ויזואלים או הבעות פנים.  מעניין מאוד לחשוב שהבעת פנים מסוימת גורמת לאנשים לסמוך עליה יותר מאשר הבעת פנים אחרת, כשחקרו אילו סוגי פנים גורמים לאנשים לסמוך עליהן, גילו שככל שהגבות יותר קמורות והפה יותר מחייך, כך ההרגשה היא שניתן יותר לסמוך על בן אדם.

ומה הלקחים שאתם יכולים ללמוד על זה בשיווק ומכירות?

קודם כל השיעור המהיר ביותר הוא כמובן לחייך. חיוך מתחל רגשות חיוביים שאנחנו מעוניינים שיהיו מקושרים עם הפרצוף שלנו. שפת גוף פתוחה והנהון עם הראש לחיוב, גם הם מעוררים תגובות של הסכמה. כמובן שצריך להיות תוכן טוב גם למכירה עצמה, אבל זה יעזור למכור.

צרו תיחול אצל מכרים שלכם בהתאם לדרך בה תחשבו שמחשבה עליכם תוכל לסייע, לדוגמה כאשר אתם מדברים עם אדם שנפגש עם הרבה לקוחות פוטנציאלים שלכם או לקוח מרוצה תוכלו לתחל לו את הרעיון בראש שהוא יפנה אליכם לקוחות בעתיד, למשל לומר בצחוק שהוא הולך להביא לך עכשיו הרבה לקוחות חדשים... עצם התיחול של כיוון המחשבה הזה מסייע לכם להופיע בראש של האדם בזמן המתאים כשהוא יוכל להפנות אליכם לקוחות.

תיחול בא לידי ביטוי גם במסרים השיווקיים שלנו, לדוגמה תיחול של רעב כדי למכור אוכל או תיחול של דומיננטיות כדי למכור מוצרי יוקרה.

אפשר לדבר עוד הרבה על איך תיחול עוזר בשיווק ומכירות, כי זה באמת אינסופי.

מה שחשוב לזכור הוא אופן קבלת ההחלטות שלנו המושפע ממסרים סביבתיים כל הזמן.

איך אתם מרגישים שתיחול בא לידי ביטוי בחיי היומיום שלכם? שתפו אותנו!

אדר חי

מייסד שותף ומנכ"ל חברת socialvalley - סוכנות שיווק דיגיטלי, שמטרתה הגדלת המכירות ללקוחותיה באמצעות שימוש נכון בכלי אינטרנט חדשניים, חשיבה אסטרטגית ומיקוד בהחזר ההשקעה ROI. כשהוא עובד אוהב לצאת מהקופסה, לייעל ולפצח דרכים לשיווק בעזרת האינטרנט. אוהב אנשים ונחמד בכל מצב שהוא לא פקק תנועה.

אדר חי

Leave a Comment