שיווק דגיטלי עם הודעות לעיתונות

11 טעויות נפוצות שיש להימנע מהן בכתיבת הודעה לעיתונות (פוסט אורח)

  אליאב לנקרי תקציר למנהלים עסוקים פוסט אורח של אליאב לנקרי על הודעות לעיתונות-Press Release: רבים מאיתנו נוהגים לשלוח

אליאב לנקרי

 

אליאב לנקרי

תקציר למנהלים עסוקים

פוסט אורח של אליאב לנקרי על הודעות לעיתונות-Press Release: רבים מאיתנו נוהגים לשלוח הודעות לכתבים בתקווה שיפרסמו אותן באתרי המדיה, כדי לקבל חשיפה לסיפורים שלנו. בפוסט זה נשמע על טעויות נפוצות שיש להימנע מהן וטיפים בפנייה אל עיתונאים.

קריאה מהנה!

 

 

11 טעויות נפוצות שיש להימנע מהן בכתיבת הודעה לעיתונות

 

הודעות לעיתונות (Press Release) הן כלי רב עוצמה לשיווק דיגיטלי אם רק יודעים להשתמש בו כמו שצריך ולא להפוך אותו לפרסומת חסרת ערך.

הודעות לעיתונות שכולנו מכירים הן עוד מהימים שהעיתונות הכתובה הייתה עיקר התוכן שנקרא, וכל גוף או אפילו אדם מפורסם שרצה שכולם יידעו, היה מעביר בפקס את ההודעה שלו לכל סוכנויות העיתונות המפורסמות. משם זה היה מתגלגל עד שזה היה מגיע לעיתון שהייתם קוראים בבוקר- זה היה וזה נחמד ונעים להיזכר.

כיום, המודעות לעיתונות יכולות להגיע לאלפי אתרי חדשות ובלוגים ברשת ומשם להיחשף למאות ומיליוני גולשים ממוקדים שקוראים את הידיעות. במהלך השנים המודעות להודעות לעיתונות גברה והיום אתרים ובלוגים מסננים הודעות לעיתונות רבות המכילות תוכן שהוא שיווקי מידי וחסר ערך.

על הודעות לעיתונות כולם כבר כתבו ואין פה חידוש. כל מי שמעוניין לבצע שיווק דיגיטלי אפקטיבי עושה את זה. אבל!

 

במאמר הבא אספר לכם על 11 דרכים לעשות זאת מוצלח יותר מאחרים:

 

התאמה לקהל


לפני שאתם שולחים את ההודעה לעיתונות שלכם לעשרות בלוגרים, בדקו למי בדיוק אתם שולחים אותה בדקו שהתוכן משדר אתה מה שאתם באמת רוצים. אל תחששו לנסח מספר הודעות מותאמות לאתרים ולבלוגים שונים.

 

כותרת משעממת


הכותרת היא הדבר הראשון שהכתב רואה אז אל תהיו משעממים. נסו לגרות אותו לקרוא עוד ולהבין טיפה יותר. גם להיות מסתוריים זו אסטרטגיה.

 

פחות טכני – יותר מובן


לפעמים הרצון שלנו להראות לאנשים כמה המוצר שלנו מוצלח, חזק ושונה שאנחנו לא שמים לב שאנחנו משתמשים במונחים שרק אנחנו והקולגות שלנו מבינים. לכן יש צורך לשים לב שאתם לא משתמשים במילים טכניות מידי שיכולות להבריח אנשים שפחות מבינים בנושא שלכם. נסו לשמור על שפה נאותה אך גם בגובה העיניים.

 

שימוש בשמות תואר רבים


מכירים את "הטלפון הכי חזק בעולם, הכי יפה עם המצלמה הכי חדה והמוביל בעולם"?
הימנעו משימוש בשמות תואר רבים מידי בהודעה שלכם. הודעות גאוותניות מידי גורמות לאנטגוניזם. תמיד תצאו מנקודת הנחה שאין דבר כזה "הכי טוב".

 

חיובי מידי


פרגון רב מידי יכול לעורר את חשד הקוראים שלכם או של העיתונאי שלכם. בססו את המידע שלכם על מחקרים ואל תפרסמו הבטחות ללא כיסוי לכל עבר. אל תשכחו שעיתונאים לא מאמינים לכל דבר שנכתב והם בודקים (כמעט) הכל מה שיכול לגרום להם לבדוק את המוצר או השירות שלכם ולגלות סדקים ולתקוף אתכם.

 

אמינות


כתבו דברים אמינים ואל תשקרו בנתונים במיוחד אם מדובר על סיפור ספציפי ומוכר. חבל שאנשים לא יאמינו לכם כבר בתחילת הדרך. הכירו את השוק אליו אתם כותבים ואל תמציאו פרטים שלאחר מכן יתגלו כשקר. הרשת לא שוכחת.

 

שגיאות כתיב


אני לא רוצה לחשוב מה בלוגר יחשוב על הודעת עיתונות עם שגיאות כתיב. השתמשו בסימני פיסוק היכן שצריך ואם יש לכם בעיה, תשלמו עוד כמה שקלים למישהו שיעשה לכם את זה כמו שצריך - זה יחסוך מבוכה לשני הצדדים ולפעמים להתעלמות מוחלטת מצד העיתונאי.

 

שיווקי מידי

 


אם אתם כותבים על מוצר חדש או על שירות חדש, הרי ידוע שההודעה לעיתונות מטרתה "פרסום" אז השתדלו שהתוכן יהיה פחות שיווקי ויותר עם ערך מוסף. לדוגמא "מדוע המוצר שלנו טוב לך?", "דוגמאות לדרכים לשימוש במוצר שלנו". חפשו להראות לגולש למה אתם זה בדיוק מה שהוא צריך.

 

 

שימוש בלינקים רבים


בעבר הלא רחוק, השימוש בהודעות לעיתונות היה נפוץ גם בקרב מקדמי אתרים שהיו מנצלים את האפשרות לרשום מאמר ולהפיץ עשרות קישורים בתוכו על מילות מפתח מדויקות דבר שהביא את גוגל להילחם בתופעה ולפרסם המלצות. ההמלצה החשובה ביותר היא שימוש בקישורים מלאים ולא במילות מפתח וקישורים.

 

תזמון


לפני שאתם מפיצים את הבשורה, פתחו את לוח השנה (של קהל היעד שלכם) ובדקו שבטעות אתם לא נופלים על חגים או אירועים שעלולים לגרום לחשיפה מועטה של ההודעה שלכם.
כשאנשים נמצאים בחופש, הם לפעמים דוחים דברים ומתעלמים מהם בהמשך הדרך, רצוי לבדוק שכולם בהאזנה אליכם.

 

אל תהיו חצופים


עיתונאים ובלוגרים הם גם בני אדם. אל תהיו חצופים ותדרשו מעבר (כן, יש נטייה כזו), עמדו בלוח הזמנים שקבעתם מראש ונסחו אימיילים מקצועיים בלבד ללא מילות מפתח כגון "אחי" או "סבבה גבר" וכדומה זה פחות מתאים (כל עוד לא הייתם בגן של שושנה יחד).

נצלו את ההודעות לעיתונות בחוכמה והן רק יעזרו לכם.

** 7 אתרים מומלצים להפצת הודעות לעיתונות (אנגלית)

אליאב לנקרי

בעלים של חברת GH.Agency העוסקת בשיווק דיגיטלי לסטרטאפים ולעסקים. בנוסף, עורך את הבלוג אליאבוס קידום אתרים ושיווק המתעדכן על בסיס שבועי בחדשות ועדכונים מהתחום.

Leave a Comment