Marketing Automation, למה צריך את זה וכיצד מתחילים (וידאו הרצאה)

  חנן לב   תקציר למנהלים עסוקים   Marketing Automation הוא התחום החם בשיווק הדיגיטלי, התחום לפי התחזיות

hanan lev

 

חנן לב

 

תקציר למנהלים עסוקים

 

Marketing Automation הוא התחום החם בשיווק הדיגיטלי, התחום לפי התחזיות יביא למהפכה בעולם השיווק בדומה לשינוי שהביאו מערכות הCRM לעולם המכירות. בהרצאה שהעברתי במסגרת וובינר של הפורום לחדשנות בשיווק ניתן הסבר מדוע חייבים מערכת Marketing Automation, כיצד מתחילים, ועקרונות הבסיס- יצירת פרסונת הלקוחות והבנת מסע הרכישה של הלקוח.

צפייה וקריאה נעימה!

 

 

Marketing Automation, למה צריך את זה וכיצד מתחילים

 

 

 

 

תקציר ההרצאה

 

תארו לכם שיציעו לכם הטמעה של מערכת Marketing Automation בעלות עשרות אלפי שקלים, לפני שאפילו תדעו מה זה. מה הסיכוי שתסכימו?

נמוך מאוד. אם אתם מתעניינים בתוכן הזה סימן שאתם עדיין בשלב של הבנה מה זה Marketing Automation, ועוד לא בשלב של החלטה ממי לרכוש את השירות.

 

מדוע בכלל צריך מערכת Marketing Automation?

 

 

 

Marketing automation 70 אחוז מהלקוחות קיבלו החלטה לפני שפנו לאיש שיווק

 

 

70% מהחלטות הרכישה מתקבלות לפני פניה לאיש מכירות.

כדי לא לאבד את 70% הרוכשים הפוטנציאלים שיוצרים עם המותג שלנו קשר לפעמים אחרי קבלת ההחלטה, עלינו למצוא אותם בשלבים מוקדמים יותר של מסע הרכישה שלהם - Customer Journey.

 

עלינו לתת להם את התוכן הנכון,

לאיש הנכון,

בזמן הנכון.

 

 

היום כדי לתת תוכן נכון חייבים לאפיין את הלקוחות בצורה יותר מעמיקה, להכיר את הפרסונות של הלקוחות שלנו.

 

 

 

דוגמא לפרסונה:

 

 

דוגמא לפרסונה, buyer persona

 

 

 

שימו לב שאנו שואלים שאלות מעמיקות על דנית:

ככל שנעמיק להבין את דנית, נוכל לדעת על אילו שאלות אנחנו צריכים לענות לה.

אנחנו צריכים לחקור כמה שיותר פרסונות כמו דנית.

 

 

מסע הרכישה של הלקוח על פי מתודולוגיית Inbound Marketing

 

 

inbound marketing- מסע הרכישה של הלקוח Buyer Journey

 

(אמנם מודל פשטני של מסע הרכישה, אך לעת עתה הוא מספק).

 

 

במסע הרכישה שלושה שלבים:

 

Awareness: הלקוח מבין שיש בעיה או הזדמנות אך לא יודע לאפיין אותה.

Consideration: הלקוח מבין מהי הבעיה או ההזדמנות אך אינו יודע מהו הפיתרון המיטבי.

Decision : בשלב זה נמצא הלקוח לפני החלטה מי יספק לו את הפיתרון המוצע.

 

אחרי שהבנו מיהם הפרסונות, ומהו מסע הרכישה. אנחנו יוצרים מטריצת תוכן.

תוכן מותאם לכל פרסונה לכל שלב במסע הרכישה שלה.

 

איך כל זה קשור לאוטומציה בשיווק (Marketing Automation)

 

מערכת Marketing Automation היא מערכת שהופכת את תהליך זיהוי שלב הרכישה והפרסונה לאוטומטי, ואז מסייעת בצורה אקטיבית להעברה בין שלבי מסע הרכישה.

 

 

מטריצת תוכן מסע רכישה של הלקוח ב inbound

 

 

לדוגמא, אם אנו מזהים שהגולש מולנו הוא איש כספים, והוא בשלב בדיקת הפתרונות לשיפור השיווק בצורה דיגיטלית, "נדחוף" לו תוכן שמשווה בין עלויות של פתרונות לטווח ארוך. לאחר שנזהה שהוא עבר עליו, נציע לו להכיר אותנו ונספק לו הוכחות שאנו יודעים לבצע הטמעה של מערכת  Marketing Automation.

 

 

איך מתחילים?

מערכת Marketing Automation יחסית יקרה גם לשימוש וגם עבור מחיר ההטמעה.

אני ממליץ להתחיל בהבנת הפרסונות ותהליך הרכישה שלהם, ואז להתחיל "לטעום" את הנושא באמצעות כלים שנותנים פתרון אוטומציה חלקי בזול או בחינם.

 

רוצים לשמוע עוד?

הגיעו לMarketing Automation Summit, כדי לשמוע את מומחי התחום בישראל.

קוד הנחה של 15% לכנס- HANANLEV .

 

גם אנחנו ניקח חלק בוועידת הMArketing Automation Summit

 

 

חנן לב

מייסד שותף ומנכ"ל חברת socialvalley - סוכנות שיווק דיגיטלי, שמטרתה הגדלת המכירות ללקוחותיה באמצעות שימוש נכון בכלי אינטרנט חדשניים, חשיבה אסטרטגית ומיקוד בהחזר ההשקעה ROI. כשהוא עובד אוהב להתעדכן בכלי השיווק החדשניים ביותר ולחבר אותם לתיאוריות השיווק בהן הוא שוחה, אך יותר מכל הוא איש של אנשים.

חנן לב

Leave a Comment