כיצד לתקצב את השיווק הדיגיטלי לחברות B2B ב2017?

  חנן לב   תקציר למנהלים עסוקים שנת 2017 אוטוטו כאן, ודיוני התקציב לשנת 2017 בפתח.  הנה מספר

hanan lev

 

חנן לב

 

תקציר למנהלים עסוקים

שנת 2017 אוטוטו כאן, ודיוני התקציב לשנת 2017 בפתח. 

הנה מספר טיפים להגדרה נכונה של תקציב השיווק דיגיטלי. ועכשיו עידכנו גם אינפוגרפיק שיעשה לכם סדר במהירות.

בגלל התחרותיות והאפקטיביות יש להסיט יותר תקציבים לשיווק הדיגיטלי בשנת 2017

הקצו 40% מהתקציב להבאת גולשים למתחמי החברה, 30% ליצירת תוכן איכותי, 20% לפעילות ברשתות חברתיות ו10% לתהליכי שיפור מתמיד. לכל סעיף ניתן לחשב את הסכומים על פי נתוני עבר או כללי אצבע מנסיונם של אחרים.

מאמר זה יתן לכם את הכלים לבנות תקציב שיווק דיגיטלי מדוייק אפקטיבי לצרכי החברה שלכם

לאחר שקיבלתי תגובות חיוביות רבות מכם על המאמר המסכם את תובנותי לתקציב השיווק הדיגיטלי הנדרש, החלטת לסכם את התובנות לאינפוגרפיק.

המאמר המקורי המלא בהמשך.

ניתן לפנות אלי בכל שאלה בנושא למייל Hanan@socialvalley.co.il.

 

תקציב השיווק המומלץ ל2017

 

אני אתחיל מהסוף. אם אתם מנהלי שיווק בחברות B2B כנראה ששתקציב השיווק הדיגיטלי שלכם  לשנת 2017 יהיה גבוה מהתקציב של 2016.

הסיבה הפחות טובה:

התחרותיות גדלה, השוק הופך ליותר יעיל ולכן כדי להתבלט ולהצליח צריך לשלם יותר.

הסיבה היותר טובה:

שיווק הדיגיטלי לחברות B2B אפקטיבי יותר מפעילויות שיווק מסורתיות. טירגוט קהל היעד מדוייק יותר, ניתן למדוד ביצועים ולשפר תהליכים בזמן אמת כדי להביא יותר לקוחות. לכן חברות רבות מסיטות תקציבים מפעילויות שיווק מסורתיות לפעילויות שיווק דיגיטלי.

במאמר זה אשתף מנסיוני עם לקוחותינו בתכנון תקציב השיווק הדיגיטלי כדי לסייע לכם לקראת דיוני תקציב 2017.

*לכל חברה מאפיינים, מוצרים, וקהל לקוחות שונה, ולכןכל הסעיפים והמספרים המצויינים במאמר זה הם לייחוס בלבד. להערכה מדוייקת יותר פנו אליי ואסייע בצורה מדוייקת יותר ללא כל התחייבות.

חלוקת התקציב

לפי נסיונינו חלוקת התקציב השנתי צריכה להיות: 40% להבאת תנועת גולשים למתחמי החברה, (קידום אורגני, ממומן וחברתי) 30% ליצירת תוכן שיווקי איכותי 20% לתפעול פעילות ברשתות חברתיות 10% לפעילות ניתוח ושיפור יחסי ההמרה  

חלוקת תקציב השיווק הדיגיטלי המומ

 

גודל התקציב

הבאת תנועת גולשים למתחמי  האינטרנט של החברה. כדי להביא תנועת גולשים למתחמי האינטרנט של החברה, צריך לשלם, ולא מעט. עלויות קידום אורגני:  פעילויות המאפשרות להגיע לתוצאה גבוהה במנועי החיפוש למילים ומונחים שהלקוחות הפוטנציאלים מחפשים.

עלות קידום אורגני מתחילה באלפי שקלים לחודש ועד עשרות אלפים בשווקים תחרותיים. ניתן להוזיל עלויות של קידום אורגני באמצעות חשיבה מעמיקה ,מה באמת הלקוח הפוטנציאלי מחפש במהלך מסע הרכישה שלו וביטויי זנב ארוך. לסעיף זה יש להקצות בין עשרות למאות אלפי שקלים לשנה. בשווקים גלובליים ותחרותיים העלויות יכולות להיות אף גבוהות יותר

עלויות קידום ממומן:אלו הן כמובן עלויות פעילויות הקידום עליהן אנו משלמים בצורה ישירה לחברות החיפוש, הרשתות החברותיות ורשתות הפצת תוכן, כדי להגדיל את החשיפה של החברה באינטרנט.

יכולות הקידום הממומן  משתכללות ומתחדשות ברמה כמעט יומיומית. יכולות הטירגוט, הRemarketing (פרסום לגולשים שכבר ביקרו במתחמים שלנו) וLook a like (היכולת לפרסם לאנשים "דומים" לקהל לקוחותינו)  משתפרות מיום ליום.

עלות סעיף זה היא לפי ביצועים נדרשים , לפי צפיות, קליקים או פעולות שעושים הגולשים. אנו ממליצים לחברות B2B לבצע קידום ממומן לפי ביצועים ישירים. עבור נרשמים לניוזלטר, לארוע, לליד.

בבואינו לתקצב עלויות אלה יש לגזור מהתוכניות העסקיות הכלליות לשנת 2017. את הביצועים הנדרשים לדוגמא- כמות הלידים הנדרשת לאנשי המכירות כדי לעמוד ביעד השנתי, ולהכפיל בעלות לליד

את העלות לליד נמצא על פי מידע משנים קודמות או עלויות ליד מקובל בתעשייה.

לא לשכוח להוסיף לתקציב זה עלויות סוכנות הקידום הממומן, בין 15% ל20% או מינימום של כ20 עד 50 אלף ₪ תלוי בסוכנות.

עלויות תפעול רשתות חברתיות. כן לקוחות B2B הם בסופו של יום אנשים. גם הם נמצאים ברשתות חברתיות. שם עלינו לתפוס אותם!

ראשית יש להבין מהם הרשתות המתאימות בהם על החברה לפעול. בהתאם למוצר, לקהל היעד, דמוגרפיה, גאוגרפיה הרגלי הרכישה ומאפיינים רבים נוספים.

עלויות תפעול פעילות תוכן ברשתות חברתיות נעות בין 18 ל40  אלף ₪ לשנה לרשת חברתית, לשפה. חשוב לציין שאלו העלויות הבסיסיות, העלויות יכולות לגדול מאוד במידה ונדרשת פעילות אינטנסיבית יותר כמו ניטור ומענה בקבוצות, שירות לקוחות וכו.

אנו ממליצים להוזיל עלויות בסעיף זה על ידי מיקוד ברשתות ספציפיות הנותנות את האפקטיביות הגבוהה ביותר, לדוגמא לינקדאין לחברות B2B. טוויטר לחברות הפעילות בארה"ב.

ולהשתמש בקידום ממומן ברשתות בהם פעילים פחות.

 

עלויות יצירת תוכן שיווקי

כן, גם ב2017 תוכן שיווקי איכותי ימשיך להיות אבן יסוד בשיווק הדיגיטלי. איכות התוכן הנדרשת כדי ליצירת שיח ועניין עולה, גם הפורמטים הופכים ליותר יקרים.

הגולשים מצפים לתוכן  מעניין מדוייק, שיתן להם במהירות ערך, לקוחות B2B מצפים לקבל תוכן שיעזור להם לקבל החלטה נכונה. הזמן שלהם יקר, לא עוד טקסט כתוב. אלא קטעי וידאו, תמונות,מחשבונים, אינפוגרפים וגרפים.

מנסיונינו: עלויות יצירת התוכן, מאמר, מאות שקלים. וידאו בין מאות לאלפי שקלים גרפיקה ואינפוגרפיקס מאות שקלים.

המחיר משתנה בהתאם לאיכות המקצועית של התוכן, מורכבות התחום והשפה הנדרשת. לפיכך התקציב שיש להקצות לסעיף זה הוא בהתאם לכמות התוכן השיווקי הנדרש, בתוכנית השיווק הדיגיטלית.

בגדול ככלל אצבע, ניתן לתקצב אותו בכ1000 ₪ ליחידת תוכן ממוצעת, ולהכפיל בכמות יחידות התוכן הנדרשות. אם השאיפה היא להוציא תוכן אחת לשבועיים, אז זה כ26 אלפי ש"ח.

ניוזלטר

ניוזלטר הוא עדיין כלי אפקטיבי לשמירת קשר עם לקוחות קיימים ופוטנציאלים וחשוב מאוד לתפעל אותו בצורה נכונה. עלויות תפעול שנתי של ניוזלטר הם כ10000 עד 20000 ₪ בשנה לניוזלטר בתדירות של כפעמיים בחודש.

ניתוח ושיפור יחסי המרה

כדי להתייעל בביצועים אנו ממליצים לבצע באופן מתמיד ניתוח הפעילות ושיפור יחסי המרה, מה מצליח יותר מה פחות. האם חל שיפור בביצועים או המצב יציב. מעבר לניתוח יש לבצע כל הזמן תהליכי שיפור יחסי המרה, לבדוק היכן איבדנו גולשים שלא ביצעו במתחמי החברה את שרצינו שיבצעו, לדוגמא הרשמה לניולטר. עלויות סעיף זה הם החל מ20 אלף ₪ בשנה. אך סכום זה יכול לעלות במהירות בהתאם לתנועה וסיבוכו. חשוב לדעת כי השקעה נמוכה יחסית בסעיף זה יכולה להביא לחסכון רב ולהגדלת האפקטיביות של הסעיפים הקודמים.

מה עוד?

קידום פעילויות יחודיות. אנו ממליצים מאוד לתקצב בנוסף קידום  ארועים, הופעות בכנסים השקת מוצרים חדשים, מתן חסויות קשה לשים מספרים קבועים עקב המגוון הרב של האפשרויות.

אוטומציה וכלים.

קיימים בשוק כלים רבים לניהול וייעול השיווק הדיגיטלי, מחירם החל מדולרים בודדים לחודש עבור מערכת הפצת תוכן ברשתות מרובות, לאלפי דולרים לחודש לפני עלויות הטמעה למערכת אוטמציית שיווק איכותית. כדאי מאוד לבדוק לפני דיוני התקציב האם יש פעילות במיוחד של עובדי החברה שיכולים להתפנות למשימות אחרות הניתנות לאוטומציה, ולתקצב בהתאם.

בניית אתר חדש  עלות אתר חדש יכולה להגיע בין עשרות למאות אלפי ₪, תלוי במטרות האתר ממנו נגזר האפיון שלו. כידוע האתר הוא הפנים של החברה, אבל יותר מזה הוא המקום בו אנו שולטים על הדרך בה נהפוך גולשים ללידים איכותיים, לרוכשים עתידיים. באתר שלנו אנו יכולים לשלוט ולעקוב על תנועתם, על התוכן אליו הם נחשפים, להמיר כמה שיותר מהם ללידים איכותיים, תוך כדי סינון לידים שאינם רלוונטיים. לפני שמחליטים לשים תקציב לבניית אתר חדש, אנו ממליצים לבדוק אפשרות לבצע שיפורים פשוטים לשיפור יחסי ההמרה של האתר הקיים  

לסיכום: הגדרת התקציב השיווק הדיגיטלי לשנת 2017, היא נקודת זמן חשובה לחשוב כיצד ניתן לייעל ולהגדיל את פעילות השיווק בכלל. חשוב להגדיר תקציב שיתן מענה ויביא לתוצאות על פי התוכניות העסקיות של החברה כולה.  

רוצים להתייעץ? לקבל הערכת תקציב שנתית מדוייקת יותר לחברה שלכם. השאירו פרטיכם. תשובה מקצועית מובטחת.

ממתין לקבל הארותיכם והערותיכם מטה.  

חנן לב

מייסד שותף ומנכ"ל חברת socialvalley - סוכנות שיווק דיגיטלי, שמטרתה הגדלת המכירות ללקוחותיה באמצעות שימוש נכון בכלי אינטרנט חדשניים, חשיבה אסטרטגית ומיקוד בהחזר ההשקעה ROI. כשהוא עובד אוהב להתעדכן בכלי השיווק החדשניים ביותר ולחבר אותם לתיאוריות השיווק בהן הוא שוחה, אך יותר מכל הוא איש של אנשים.

חנן לב

4 thoughts on “כיצד לתקצב את השיווק הדיגיטלי לחברות B2B ב2017?

Leave a Comment