אוסף מאמרים שימושיים בשיווק דיגיטלי

תקציר למנהלים עסוקים

עולם השיווק הדיגיטלי הוא עולם מבלבל ומורכב מאוד. אחד הדברים המבלבלים בשיווק דיגיטלי הוא שכולם כותבים תוכן, והרבה. עם זאת, ברשת יש הרבה מאמרים שנועדו לקידום הכותב ולא הרבה מאמרים שנותנים פרקטיקות וערך. אספתי כמה עשרות מאמרים, רובם בעברית, שתרמו לי בתחום השיווק הדיגיטלי ורובם מדברים למתחילים ומתקדמים כאחד.

אוסף מאמרים שימושיים בשיווק דיגיטלי

 

עולם השיווק הדיגיטלי הוא עולם מבלבל ומורכב מאוד. אחד הנושאים שיוצרים הרבה בלבול בשיווק דיגיטלי הוא שכולם כותבים תוכן, והרבה. עם זאת, ברשת יש הרבה מאמרים שנועדו לקידום הכותב וחוזרים על עצמם (“כתבו תוכן איכותי ולא הרבה מאמרים שנותנים פרקטיקות וערך.

לכן החלטתי לאסוף מספר מאמרים מתוך אלו ששמרתי כרפרנס לאורך הזמן, מאמרים שנתנו לי ערך אמיתי, רעיונות וכיוונים חדשים בנושא שיווק דיגיטלי.  השתדלתי לתת יותר מאמרים בעברית, למרות שיש המון מאמרים מצוינים באנגלית. הסיבה היא שלמאמרים בעברית יש את היתרון שקודם כל להרבה גולשים ישראלים יותר קליל לקרוא בעברית, והסיבה השניה היא שתכנים בעברית נכתבים מנקודת מבט ומחשבה של הקורא הישראלי שמתאימה בייחוד לאלו שרוצים לבצע שיווק דיגיטלי לשוק המקומי, גם מבחינת מגמות וכו’.

אני מקווה שזה יעזור למי שרוצה לקבל ידע אמיתי וערך בין כל המאמרים הקידומיים.  עם הזמן יצטברו כאן עוד מאמרים ששווה לקרוא כדי ללמוד פרקטיקות בתחום השיווק הדיגיטלי.

הרבה מהכותבים חוזרים במספר מאמרים, הסיבה לכך היא שאלו כותבים שמתרכזים באיכות ונותנים ערך לקורא. שווה לעקוב אחריהם!

מיתוג עסקי באינטרנט

מאמר מעניין ומועיל של רותם קרמין-יוחנן מ – Swanets על מיתוג עסקי באינטרנט. במאמר תוכלו לקבל בצורה מתומצתת טיפים וכיוונים אשר יעזרו לכם לתכנן את ביסוס המותג שלכם ברשת האינטרנטית וגיבוש המיתוג העסקי. מומלץ בחום >> https://bit.ly/2m1tylK

 

שיווק באמצעות תוכן

 

פוסט של דימה קגנוביץ’ שעושה היכרות עם שיווק באמצעות תוכן וכיסוי נרחב של סוגי התכנים, מידע וגם אינפוגרפיקה שמתמצתת את הכל.

https://yazamnik.com/what-is-content-marketing/

הפוסט הזה של עמית לביא נשמר אצלי מזמן, פוסט קצר יחסית אבל פרקטי ששווה לעבור עליו כשיוצרים תוכן ולקבל רעיונות לשיפור. (אנגלית)

https://blog.marketingnv.com/from-vanilla-to-chunky-monkey-tools-to-sweeten-up-your-content-a-marketing-envy-summer-special/

מאמר נוסף מצוין של דימה קגנוביץ’ שמסביר מהם הדברים החשובים ביותר ביצירת תוכן איכותי, כזה שמביא ערך אמיתי לקוראים, תנועה ומדורג גבוה בגוגל.

https://yazamnik.com/how-to-create-awesome-content/

מאמר של עידן בן אור העוסק ב AMP- שהוא בעצם accelerated mobile pages- דרך להאיץ את זמן הטעינה של התוכן שלכם.

https://bit.ly/25HiWru

 

מאמרים בנושא פרסום דיגיטלי

הפוסט של דימה קגנוביץ’ בנושא יצירת a/b  טסטינג למודעות פייסבוק הוא מפורט ויעיל מאוד. גם למי שלא בהכרח מחפש לעשות a/b testing  בשיווק בפייסבוק, אלא גם כדי לקבל הרבה מידע ענייני על השיקולים והנושאים המשפיעים של פרסום בפייסבוק.

https://yazamnik.com/ab-testing-facebook-ads/

 

מעוניינים לפרסם באאוטבריין? פרסום באאוטבריין ברמה הבסיסית לא מסובך בכלל. המדריך של אתגר שפיבק ייתן לכם את כל המידע איך להתחיל לעשות את זה.

https://www.askpavel.co.il/blog/outbrain-advertising

 

מדריך שיווק דיגיטלי עם סנפצ’אט, הפלטפורמה שכבר אי אפשר להתעלם ממנה בכלל בעולם השיווק-

 

https://bit.ly/285tC1W

פרסום באינסטגרם- השנה פייסבוק פתחו את האפשרות לפרסם באינסטגרם ולנצל כמובן את המידע הרב שיש לפייסבוק על הגולשים כדי לטרגט את קהל היעד. המדריך שנכתב על ידי יאן יאנקו מסביר מא’ עד ת’ איך להתחיל עם קמפיין אינסטגרם.

https://www.yanyanko.com/instagram-advertising-how-to-begin/

 

פרסום באדוורדס- המאמר הבא, אמנם נכתב לפני כמעט שלוש שנים אבל מכיל טיפים רלוונטים מאוד גם להיום למפרסמים באדוורדס כדי לגרום לגולשים להקליק יותר על המודעות ולהעלות משמעותית את האפקטיביות של המודעות שלכם.

https://bit.ly/1Wy0WuB

 

 

מאמרים בנושא שיווק באימייל

 

המאמר הבא שנכתב על ידי טל ליאור כולל טיפים טובים לשיפור שיווק בניוזלטר.

https://bit.ly/1Uhrzhj

 

 

מאמרים בנושא קידום אורגני /  SEO

הפוסט הבא של דניאל זריהן כולל בתוכו מאגר מעולה של רעיונות לבניית קישורים חיצוניים, שזו אולי העבודה הכי מעניינת ומאתגרת של מקדם אתרים. פוסט חובה לכל מקדם אתרים כדי לקבל רעיונות נוספים.

https://danielzrihen.co.il/ways-to-get-external-links/

צ’קליסט להחלפת אתר- אם אתם עוברים לאתר אחר, קריטי לבצע את המעבר נכון בצורה המיטבית. הצ’קליסט הזה, שנכתב ע”י מיכל כהן נועד לתת בדיוק את הנקודות שחשוב לשים אליהן לב כשמבצעים מעבר לאתר חדש.

https://bit.ly/1sOBqEL

 

הפוסט הבא שנכתב על ידי שמוליק דורינבאום מדבר על אלמנטים חשובים לכלול בדו”ח החודשי שהעוסקים בקידום אתרים שולחים ללקוחות שלהם. מומלץ לכל מקדם אתרים לעבור עליו כדי לדעת מה חשוב לכלול בדו”ח ואולי יש משהו להוסיף.

https://www.askpavel.co.il/blog/seo-monthly-report

 

עוד פוסט מעולה של דניאל זריהן, הפעם בנושא כלים מומלצים ל  SEO. מה שיפה בו הוא המיון והסדר של אוסף מכובד שכזה כך שלא הולכים לאיבוד ותמיד ניתן לחזור ולבדוק כלים נוספים.

https://danielzrihen.co.il/tons-of-tools-for-seo-and-internet-marketing/

 

פוסט של עידן בן אור בנושא לינקים פנימיים, מדבר על נושא שלא מתייחסים אליו הרבה אבל יש לו חשיבות גדולה בחלוקת הכוח והשפעות עקיפות רבות על קידום אתרים.

https://www.idanbenor.co.il/blog/internal-links-guide/

פוסט שנכתב על ידי עמית אדלר, אמנם אומר בכותרת לא לתת למתכנן מילות המפתח לבצע לכם את מחקר מילות המפתח בקידום אתרים אבל יש בו הרבה יותר מהאמרה הזו, ולמעשה נותן הרבה כלים לביצוע מחקר מילות מפתח טוב ואיכותי.

https://www.blogsem.co.il/dont-let-gkp-fool-you/

 

מאמר של Backlinko  שמונה עוד רעיונות לבניית קישורים חיצוניים. (אנגלית)

https://backlinko.com/17-untapped-backlink-sources

גוגל מחפש קישורים טבעיים. קישורים שלא נעשו כחלק מעבודת SEO או מאתרי ספאם ובאמת נותנים ערך לגולש. אבל אנחנו בתור מקדמים רוצים בכל זאת לבנות קישורים, אז איך עושים את זה נכון?

https://danielzrihen.co.il/guide-to-natural-links/

צ’קליסט לבדיקת on page עבור אתר חדש- קיבלתם אתר להתחיל לעבוד עליו? הנה הפרמטרים שחשוב לשים לב אליהם בנושא האון פייג’ SEO של האתר.

www.askpavel.co.il/blog/on-page-checklist

 

Growth Hacking וכלים לשיווק דיגיטלי

מדריך מקיף שגם נראה טוב מאוד וקליט ויזואלית על נושא ה Growth Hacking.

https://www.quicksprout.com/the-definitive-guide-to-growth-hacking/

המאמר הזה שנכתב על ידי איריס שור אוסף רעיונות מצוינים לשיווק דיגיטלי מחוץ לקופסה בהם היא השתמשה ומעבר לרעיונות אלו נותן השראה למהלכים נוספים. (אנגלית)

https://blog.oribi.io/29-b2b-growth-hacks-the-ultimate-list/

פלאגינים לוורדפרס זה תמיד טוב, למי שעובד עם וורדפרס, ובעיקר כיף להשתמש בהם לשיווק. האבספוט אספו מספר פלאגינים טובים שיעזרו לכם בשיווק הדיגיטלי ושווה לכל אחד להכיר. (אנגלית)

https://blog.hubspot.com/marketing/wordpress-plugins-for-marketers

 

 

מאמרים בנושא שיפור יחס המרה ואנליטיקס

הפוסט הבא שנכתב על ידי שוקי מן מכסה בצורה מקיפה ביותר את אופן ההטמעה של Enhanced Ecommerce, שמאפשר קבלת תובנות מקיפות הרבה יותר מהטמעה של מעקב איקומרס רגיל בגוגל אנליטיקס.

https://www.lixfix.co.il/google-analytics-enhanced-ecommrece-definitive-guide/

מאמר של דניאל וייסברג בנושא תהליך המדידה והאופטימיזציה לווב אנליטיקס שנבנה על ידו וע”י אבינש קאושיק. (אנגלית)

https://online-behavior.com/analytics/web-analytics-process-measurement-optimization

והנה עוד מאמר של אבינש בנושא, מפורט ומקיף ביותר ועוזר להבין את עקרונות האנליטיקס בצורה מעולה (אנגלית) –

https://www.kaushik.net/avinash/digital-marketing-and-measurement-model/

 

פוסט על טריגרים פסיכולוגיים שבעזרתם נוכל לכוונן ולהעביר את המסרים השיווקיים שלנו בצורה טובה יותר (אנגלית)

https://blog.kissmetrics.com/15-psychological-triggers/

המאמר הזה מפרט על הטיות קוגנטיביות רבות וגם נותן דרכים פרקטיות בהן הן משפיעות על שיווק דיגיטלי ושיפור יחס המרה (אנגלית)

https://www.neurosciencemarketing.com/blog/articles/cognitive-biases-cro.htm

היכרות עם שוק הווב אנליטיקס, ביג דאטא, BI  ועוד: הפוסט של אסף טרפיקנט מלמד יותר מכל מאמר אחר שראיתי על שוק האנליטיקס ועושה הרבה סדר. בין היתר גם איך ואיפה ללמוד, כלים בהם משתמשים.

https://www.analytics.org.il/2016/02/big-data-scientist-analytics/

 

אדר חי

אדר חי

מייסד שותף ומנכ"ל חברת SocialValley. נלהב משיווק ומהייטק ובזמנו הפנוי חושב על רעיונות משוגעים.
אהבתם את הפוסט? שתפו!
פוסטים מומלצים עבורך