24 כלים מומלצים לשיווק באמצעות תוכן – Content Marketing Tools

 

תקציר למנהלים עסוקים

שלום, מאמר זה מאגד רשימת כלים שימושיים איתם תוכלו:

  • לאסוף חומר שיווקי ולקבל רעיונות
  • ליצור תוכן שיווקי בצורה נכונה
  • להפיץ את התוכן ולשווקו
  • לעקוב אחר התוצאות ולבדוק את השפעתן

בקיצור,

עד סוף מאמר זה תוכלו לנהל מערכת שיווק מבוססת תוכן בחברה שלכם בצורה היעילה והטובה ביותר.

23 כלים ואמצעים לשיווק באמצעות תוכן – Content Marketing Tools

אוקי, אז הגעתם למסקנה שהחברה שלכם הולכת על קמפיין שיווק דיגיטלי מבוסס תוכן ענייני, פרקטי ויעיל ללקוחות הפוטנציאלים שלכם. בפוסט הבא אנו ניתן לכם כלים מומלצים  ל Content Marketing בחברה שלכם, ועוד קצת כלים לניתוח אפקטיבי.

אם כבר התישבתם לכתוב מאמר או שנים המשלבים את כל האלמנטים הרלוונטים לתוכן מושלם, בטח גיליתם שהמשימה לא פשוטה כפי שהיא נראית.

בכדי לסייע לכם ליצור את אותו תוכן שיווקי כתבנו לפני זמן מה זוג פוסטים שיסיעו לכם:

  1. אוסף מאמרים שימושיים בשיווק דיגיטלי
  2. בלוגים בנושא שיווק דיגיטלי ושיווק בכלל, האוסף שלנו

וכעת, בכדי ליעל את המערכת הכנו עבורכם רשימת כלים שימושיים איתם תוכלו:

  • לאסוף חומר שיווקי ולקבל רעיונות
  • ליצור תוכן שיווקי בצורה נכונה
  • להפיץ את התוכן ולשווקו
  • לעקוב אחר התוצאות ולבדוק את השפעתן

איסוף חומר שיווקי וקבלת רעיונות

  1. Feedly – פידלי, הינה מערכת לארגון חומרי קריאה בצורת מגזין, כאשר אתה בוחר את הנושאים הרלוונטים לך, מהאתרים שאתה מעדיף, והם נשלפים בצורת קטעים מאורגנים.
  2. BuzzSumo – ממשק אינטרנטי זה מאפשר למשתמשיו לנתח איזה תוכן, מושך לקוחות בצורה הטובה ביותר. הממשק פשוט ביותר ואף מאפשר הגדרה של התראות לגבי נושאים חמים וחיפוש תוכן חם לקריאה עצמית או לשם הבנת הלקוחות וכתיבת פוסטים עבורם.
  3. Klout –בעזרת UI כמעט מושלם Klout מקנה למשתמשיו את האופציה להגדיר תחומי עניין ולקבל תוכן מצויין לשיתוף. החברה מתמחה בלמצוא תוצאות עוד לפני שהן נחשפו והפכו לויראלים וכך המשתמשים שלהם נהנים מלהיות הראשונים לשתף תכנים טובים. נוסף על כך הממשק מקנה אפשרויות מעקב על השפעת השיתוף ברחבי הרשת.
  4. Quora – חברת Quora מנהלת ממשק אינטרנטי של שאלות ותשובות, פשוט כפי שזה נשמע. לטענתם לכל שאלה שאתה עלול לשאול יש תשובה אצלם, ומטרתם היא חיבור מספקי המידע לצורכים אותו. ניתן להשתמש ב quora כדי לקבל רעיונות עבור אילו נושאים למקד את השיווק הדיגיטלי שלכם.
  5. Zest.is– הפלאגין החינמי שעוזר לאנשי שיווק לגלות תוכן בצורה אפקטיבית ועניינית. פשוט בחרו את הנושא שמעניין אתכם, הפלאגין יפלטר לכם את התוצאות הרלוונטיות  וקבלו את כל התוכן הטוב ביותר שקיבל המלצות ממקצוענים אחרים ואושרו ע”י Zest. פשוט ומצוין.

 

יצירת תוכן שיווקי ענייני ומושך

  1. visual.ly – ויז’ואלי לפי תחומי העניין של חברתך וקהל היעד שלה יוצרת תוכן לקמפיינים, מרמת האינפוגרפיקה ועד לeBook שלם. בשונה משאר החברות ויז’ואלי לא מלווה אותך בכל התהליך אך היא מוציאה עבורך את התוכן המושלם. הלקוח ממלא כמה פרטים אודות הקמפיין, החברה, קהל היעד וכו’. ויז’ואלי יוצרת קשר עם מעצבים, אנימטורים, כתבים ובעלי מקצוע נוספים כדי ליצור את התוכן המושלם, זה שקופץ החוצה מהמדף, ולבסוף היא נותנת לך אותו ואתה משווק ומקדם אותו בדרך שלך, מה החיסרון? יצירת קמפיין איתם עלול להיות עסק מאוד מאוד יקר.
  2. Contently – אחת החברות החזקות בתחום הContent Marketing. Contently לא רק מארגנת עבורכם חומר לקריאה, בממשק אופציות להתקשר עם פרילנסרים ליצירת התוכן, לשתפו ואף לעקוב אחריו ולראות אם הוא מצליח יותר או פחות. הממשק בשורה התחתונה נותן מענה לכל אחד מהשלבים ביצירת תוכן שיווקי.
  3. Powtoon – חברת Powtoon, אותה כבר הזכרנו בפוסט של כלים למצגות מציעה ממשק לעריכת סרטוני תדמית או הסבר באמצעות אנימציה. הממשק, מניסיון, קל לתפעול ויעיל. כל קהל, מכל סוג ומין, אוהב מאוד הסבר בסרטון, מעבר לעובדה שהסבר באמצעות סרטון תמיד יקפוץ החוצה מהמדף ויזכה ליותר עניין וצפיות מטקסט.
  4. Uberflip – אוברפליפ שמה דגש לאו דווקא על יצירת התוכן, כמו על הצגתו. לטענתם ליצור תוכן שיווקי מושך וטוב זה אמנם חשוב, אך אינו מספיק. אופן הגשת החומר הינו הרבה פעמים המשתנה שיקבע את ההשפעה. אוברפליפ מלווה ויוצרת תוכן מותאם לכל אחד משלבי הקנייה של הלקוח.
  5. Curata – חברת Curata מציגה את עצמה כחברה למנהלי השיווק בחברות. לחברה שני מוצרים מרכזיים אשר מסתנכרנים עם מיטב התוכנות המוכרות ומיעלים את מציאת החומר, פרסומו ומעקב אודות תוצאותיו, הכל תחת אותה הפלטפורמה.

 

הפצת תוכן ושיווקו

  1. Shareist – בשונה מאמצעים אחרים Shareist מהווה פלטפורמה עליונה לממשקי איסוף החומר כמו RSS וFeedly למשל ומקנה לנו את האופציה לתזמן הפצה של פוסטים, למחזר פוסטים במקרה שאין עדכון ואף לחזור ולשתף ממקורות ספיציפיים על בסיס שבועי חודשי יומי או כמה שתבחרו.
  2. Hootsuite – ממשק זה נועד עבור חברות המשווקות את עצמם במגוון רשתות חברתיות שונות כמו גם קבוצות שונות בפייסבוק, לינקדאין וכדומה. הממשק מאפשר ליצור פוסט הכולל תמונה לינק או כל העולה על רוחכם לסמן לאילו רשתות חברתיות להפיץ אותו ואף לתזמן אותו להפצה בתאריך ושעה שברצונכם.
  3. SproutSocial – פלטפורמה כמו רבות ליעול הפצה ברשתות חברתיות ומעקב אחר הפוסטים שהופצו. UI מאוד נוח לעבודה ופשוט, יעילות מושלמת, ומגוון אופציות בין אם אתם חברת סוכנות או תאגיד גדול ואפילו אם אתם עסק קטן. בנוסף קיימת אופציה לאינטראקציה עם לקוחות ושירות לקוחות.
  4. Buffer – פלטפורמה להפצה רחבה של תוכן קיים, ניתן כמו בשאר התוכנות לתזמן הפצה לפי תאריכים ושעות ולעקוב אחר התוצאות וההשפעה.
  5. Outbrain – הפצה באווטבראין מקנה שיווק באתרי פרימיום אשר החברה עובדת עימם. זאת אומרת שהפצה דרך הממשק של אווטבראין יגרום לפוסט לעלות כמומלצים במיני אתרים כמו CNN, Time, ESPN וכו’.
  6. PR Newswire – חברה זו מאפשת הפצה של מאמרים או כל קמפיין שתבחרו, לכאורה לרשת המשתמשים הגדולה בתעשיה, לטענתם שימוש בממשק שלהם מגביר חשיפה פי 3 מבמקומות אחרים והמעלה ב48% את האינטראקציה וההקלקות.
  7. MailChimp – חברת הדיוור האלקטרוני האוטומטי מהגדולות בעולם, במיילצ’ימפ תוכל ליצור ולשלוח ניזלטרים מבוססי HTML תומכים במגוון המכשירים לרשימת התפוצה שלכם.
  8. SlideShare – הפצה מתקדמת בלינקדאין של מצגות, פשוט העלו את התוכן ל Slideshare וקבלו תנועה למצגות הללו מתוך צופים במצגות קודמות בלינקדאין.

 

מעקב אחר תוצאות ובדיקות

  1. Google Analytics – מאמין שאין צורך לפרט יותר מדי, חינמית לחלוטין, גוגל אנליטיקס מקנה מעקב על כל קמפיין אתר והפצה ברשת חברתית בצורה מושלמת עם חתכי גרף לבקשתך, החיסרון שלה שהיא לא קלה לתפעול לכל אחד והפקת המידע ממנה עלול להיות נושא מתסכל לחדשים בתחום.
  2. Kissmetrics – תוכנת מעקב מומלצת מאוד בשוק, כמו אנליטיקס מציגה מגוון גרפים שונים לבקשת המשתמש עם מגוון חתכים וסגמנטים. במערכת אף קיימת אופציה לa/b טסטינג.
  3. Raven – רייבן, מציעה שני מוצרים. האחד, Site Auditor, מסייע לגלות תקלות SEO באתר הקיים, ניתן לתכנת אותו להריץ בדיקה אחרי כל שינוי באתר או על בסיס שבועי ובבדיקה התוכנה מגלה תקלות כגון תמונה לא נפתחת, חוסר של כותרת וכו’. המוצר השני, Online Marketing Platform for SEO, הוא עפ”י שמו בדיוק, פלטפורמה שנועדה לחסוך זמן לאנשי מרקטינג בחברה. הפלטפורמה יודעת לשאוב מידע מכל תוכנה מוכרת (Analytics, Search Console, Facebook…)  ולייצר דוחות סטטיסטים רלוונטים.
  4. Optimizely – אופטימייזלי בשונה מתוכנות אחרות בנויה למטרה אחת ויחידה – A/B טסטינג. בעזרת שילוב קוד מורכב באתר שלך אופטימייזלי יכולה להיכנס, לעקוב ולערוך את האתר בכדי ליצור מבחן A/B, התוכנה ניתנת לגרסה חינמית מוגבלת לשם בדיקה.
  5. TrackMaven – טרקמייבן הינה חברה המתמחה באופטימיזציית תוכן עבור ערוצי השיווק השונים ומעקב חכם אחרי התוצאות. בנוסף החברה מציעה אפשרויות מתקדמות מאוד למעקב אחר המתחרים.

 

ולסיכום

הנחנו לפניכם מעל ל20 כלים איתם ניתן לאסוף, ליצור, להפיץ ולעקוב אחר תוכן שיווקי, בשורה התחתונה – ליצור מערכת שיווק מבוססת תוכן יעילה. רוצים עוד? תוכלו לבדוק את הפוסט כלים לקידום אתרים. עכשיו כל שניתן הוא לבחור את הכלים הרלוונטים לכם, היכנסו לכל לינק בכל נושא ובדקו את תווך המחירים והאם הוא מתאים לכם, שימו לב שחלק מהתוכנות יכולות לחפות על יותר משלב אחד וקחו זאת בחשבון. כמעט כל תוכנה המוצגת במאמר זה נותנת אפשרות לדמו או חודש בדיקה חינם. תתנסו, תצברו נסיון ושתפו אותנו בבחירתכם שנוכל להמליץ עליה לאחרים.

חנן לב

חנן לב

מייסד שותף ומנכ"ל חברת socialvalley - מקצוענים בשיווק דיגיטלי B2B מרצה לשיווק דיגיטילי ואוטומציית שיווק באקדמית יזרעאל ואוניברסיטת חיפה.
אהבתם את הפוסט? שתפו!
פוסטים מומלצים עבורך