4 כללי אצבע לשיפור יחס ההמרה באתר שלכם [וידאו]

תקציר למנהלים עסוקים

דרכים לייצר את המסרים הנכונים באינטרנט כך שהגולשים ישתכנעו שאנחנו הבחירה הנכונה בשבילם:
לאנשים יש המון גורמים שמשפיעים על בחירת ספק שירות, על רכישה, בהתבסס על הרבה נושאים.
בוידאו זה אני אנסה להסביר כמה מהנקודות שמשפיעות על המוח של הצרכן ועל החלטות הרכישה שלו, ואיך אנחנו יכולים להשתמש בנקודות הללו כדי ליצור מסרים שיעבדו טוב יותר בשבילנו במכירה באינטרנט.
נדבר על אופי התנהגות הגולשים ועל נושאים המשפיעים באופן לא מודע על הרגלי הקנייה שלנו.[/rockthemes_iconictext]

4 כללי אצבע לשיפור יחס ההמרה באתר שלכם [וידאו]

 

היום אני הולך לדבר על איך נייצר את המסרים הנכונים באינטרנט כדי שהגולשים ישתכנעו שאנחנו הבחירה הנכונה בשבילם וכדי לשפר את יחס ההמרה.

לאנשים יש המון גורמים שמשפיעים על בחירת ספק שירות, על רכישה, בהתבסס על הרבה נושאים.

בוידאו הזה אני אנסה להסביר כמה מהנקודות שמשפיעות על המוח של הצרכן ועל החלטות הרכישה שלו, ואיך אנחנו יכולים להשתמש בנקודות האלו כדי ליצור מסרים שיגדילו את יחס ההמרה שלנו.

נדבר על אופי התנהגות הגולשים ועל נושאים המשפיעים באופן לא מודע על הרגלי הקנייה שלנו.

בואו נתחיל.

לנושא הראשון. המסרים השיווקיים שאנחנו מעבירים צריכים להיות רלוונטים למטרות הצרכן.

בואו נגיד שיש לי חנות פרחים. יש לי אתר אינטרנט שהמטרה שלו הוא למכור אותם אונליין וגם ליצור תנועה לחנות שלי. באיזה מסרים אני צריך לבחור כדי להיות רלוונטי למטרות של הצרכן?

אם אני רוצה להגיע לצרכן שמחפש לקנות לבן או בת הזוג פרחים, המסרים שלי יכוונו למטרות הללו. כשאני מדבר על מסרים אני מתכוון גם למסרים הויזואלים. אולי אני אעשה שימוש בצבע האדום לדוגמה כי בהקשר הזה הצבע האדום מתחבר לרומנטיקה. אולי אציג זוגות אוהבים… בעצם אני אנסה ליצור חוויה שתואמת את המטרה של סיפוק מלגרום לבת זוג של הצרכן להיות שמחה. בהנחה שבדרך כלל נשים יותר אוהבות פרחים, אני אומר באופן כללי… אם אני אפנה למטרה הזו אזכור שהלקוחות שלי יהיו כנראה גברים שיקנו לנשים שלהן פרחים, ולכן אחשוב על מסר התואם למטרות אלו.

לעומת זאת, אם מטרת חנות הפרחים, השיווקית, היא לפנות לנשים שרוצות לקשט את הבית, בעצם מטרה של שיפור חווית המגורים, המסרים יכולים להיות שונים לגמרי- אעצב את האתר עם תמונה של בית שנראה יפה מבפנים אסתטי, מעוצב, נקי יחד עם הפרחים. אלו מסרים שיכולים לעלות בקו אחד עם מטרה של חווית מגורים טובה יותר.

הנושא המעניין הוא שכשיש התאמה חזקה בין המסרים המועברים לבין מטרות הצרכן הסיכוי למכירה עולה והצרכן גם יבחין בסבירות גבוהה יותר במסר השיווקי, בלי בכלל לדעת שהמצב הוא כזה. כל זה באופן תת מודע.

 

הנושא השני הוא הוכחה חברתית.

אנחנו יצורים חברתיים. אין מה לעשות. כשיש הרבה אחרים שעושים משהו כנראה שהוא טוב. ככל שאנחנו יותר סומכים על האנשים האחרים שעשו והמליצו, ככה אנחנו מרגישים בטוחים יותר לקנות. הוכחה חברתית עובדת מצוין בכל הקשור לשיפור יחס המרה. הערך הנתפס של המוצר יעלה בעינינו אם הוא יקבל המלצה ממישהו שאנחנו מכירים או מההמון. כי כנראה אם הרבה אנשים משתמשים בזה כנראה שזה טוב וגם אני צריך.

בואו נחשוב על כמה מהדרכים לנצל את זה באינטרנט: נוכל למשל להציג חוות דעת חיוביות לגבי המוצר, להציג מותגים איתם אתם עובדים (עדיף מוכרים כמה שיותר), להציג סיפורי לקוחות מרוצים… כל אלו יראו שאחרים מרוצים מעבודה אתכם ויתן ביטחון לבאים אחריהם לעבוד אתכם גם.

 

הנושא השלישי הוא מוחשיות.

מוחשיות של המוצר והגשמת מטרות הצרכן כתוצאה מהשימוש בו- מגדילה את הסיכוי למכירות. לא ניכנס לסיבה של זה, אבל זה חשוב לשים לב לעובדה הזאת. ככל שהמוצר יהיה קרוב אלינו ונוכל לדמיין אותו ואת הסיפוק מהשימוש בו ככה גם הערך של המוצר בעינינו עולה.

יש אינסוף דוגמאות מחיי היומיום, למשל:

לדוגמא כשאנחנו במסעדה ורואים מישהו אחר אוכל מנה מסוימת הסבירות גבוהה יותר שנרצה להזמין אותה.

אז איך אנו יכולים להשתמש בזה בשיווק דיגיטלי?

אנחנו יכולים להמחיש את התועלות ואת המוצר כמה שאפשר. אנחנו רוצים לגרום לגולש לראות מסרים שמקרבים אותו כמה שיותר לצריכה של המוצר. למשל דוגמה שאהבתי במיוחד. האתר של מקס ברנר- שזה מסעדה שמוכרת שוקולד בעיקר למי שלא מכיר. הם יודעים לגרום לגולש להרגיש כאילו הוא כבר בזמן אכילת השוקולד במסעדה ממש להעצים לו את החוויה. יש הרבה עוצמה בהעברת חווית המוצר באופן מוחשי וגם אתם יכולים להשתמש בה.

הנושא הרביעי הוא כיוון למטרות נקודתיות

קרבה לנקודת ההחלטה מסייעת לקבלת ההחלטות. אם אני מובל, ולא אקטיבית צריך ללכת ולחפש לקנות, הסיכוי גדל שאסכים לקנות כצרכן. הסיבה היא שהעלות הרגשית היא פחות גבוהה.  אני יודע מה אני אמור לבצע כי אומרים לי, וכתוצאה מכך הסיכוי שאבצע גדל.

בשיווק דיגיטלי, התפקיד שלנו הוא להביא לפעולות שאנו מכוונים אליהן. לכן חשוב שנשתמש בקריאות לפעולה. מה זה קריאות לפעולה? קריאות לפעולה הן מסרים שאומרים לגולש מה לעשות הלאה ומכווינים אותו. במקום לתת לו לצלול בין כל האפשרויות באתר. קריאות לפעולה צריכות לכוון את הגולש לעבר המטרות שלנו בשיווק הדיגיטלי.

אדר חי

אדר חי

מייסד שותף ומנכ"ל חברת SocialValley. נלהב משיווק ומהייטק ובזמנו הפנוי חושב על רעיונות משוגעים.
אהבתם את הפוסט? שתפו!
פוסטים מומלצים עבורך