שיפור יחס המרה, האם זה מתאים לכל חברה?

תקציר למנהלים עסוקים

שיפור יחס המרה, הוא תהליך מדוייק ומדיד לשיפור היחס שבין הגולשים הנכנסים לאתר, ובין לקוחות – לידים איכותיים ש”יוצאים” מהאתר.

אולם כדי שהתהליך יהיה מהימן סטטיסטית נדרשת תנועת גולשים גדולה מאוד. אם כך, האם התהליך כדאי לכל חברה?

מנסיונינו זה תלוי, לחברות שיש להם תנועת גולשים בינונית לאתר (אלפים בודדים בחודש), שכמות הלידים שהם מקבלים בחודש נמוכה, ושכל עסקה חדשה מגדילה את ההכנסות, ההשקעה בתהליך כדאית ומשתלמת תוך זמן קצר.

 

שיפור יחס המרה, האם זה מתאים לכל חברה?

אתמול נכנסתי לסוכנות מכוניות, (לא אציין את שם היצרן מסיבות ברורות) לאחר שנחשפתי למבצע יחודי בערוץ 2.

בסוכנות היו 2 נציגים, אחד היה עסוק בתיוק מסמכים  והשניה עסקה בחיפוש עובד במוסך שיפתור בעיה כלשהי. המתנתי כ10 דקות, מה אתם אומרים, סגרתי עסקה לקניית מכונית?

ברור שלא.

נכנסתי, פתחתי דלת של כמה מכוניות, אפילו ישבתי באחת מהן, לא התחשק לי להפריע לסוכנים, אז יצאתי וזהו.

היבואן של המכונית זרק לפח את כל מאמצי השיווק שביצע כדי להכניס אותי לסוכנות ואיבד רווח שמוערך בעשרות אלפי שקלים בגלל שקיבלתי טיפול לקוי בסוכנות שלו.

 

לצערי אני רואה המון אתרי ומתחמי אינטרנט של חברות מכובדות שמשקיעות סכומים מכובדים ביצירת תנועת גולשים, שעושות בדיוק אותו דבר, הן שוכחות להשקיע בטיפול אותו מקבל הלקוח הפוטנציאלי באתר, הן לא משקיעות בשיפור יחס ההמרה בשלב הקריטי, השלב בו הלקוח הפוטנציאלי מתחיל ביצירת הקשר הויראטואלי עימם.

טענה שאני שומע כמעט כל יום-

תהליך של שיפור יחסי המרה מתאים וכדאי רק לאתרים עם הרבה תנועת גולשים. טעות!!

מנסיונינו כל לקוח שפנה אלינו והגענו למסקנה שנוכל לסייע לו בהגדלת כמות לקוחות המגיעים אליו דרך שיווק דיגיטלי, כיסה את העלות, והפך את התהליך לרווחי.

הסבר קצר מהו שיפור יחס המרה:

שיפור יחס המרה הוא תהליך שמטרתו לגרום ליותר גולשים לבצע פעולה מסוימת במתחם האינטרנט אותה אנחנו רוצים שיבצע כדי שבסופו של דבר נגדיל את ההכנסות.

התהליך מתאים לכל ארגון הרוצה למכור בצורה ישירה דרך מתחם האינטרנט (Ecommerce), או בדרך של יצירת  לידים איכותיים שיועברו להמשך המכירה לאנשי מכירות “מבושלים” לעסקה. הנה כמה פרקטיקות שיעזרו לכם להתחיל- 4 כללי אצבע לשיפור יחס ההמרה באתר שלכם.

 

התהליך בקצרה

תכנון

איסוף מידע: בדיקת התנועה הקיימת היום במתחמי האינטרנט בכלי אנליטיקס מתקדמים כדי ללמוד:

כמה גולשים מגיעים?

כיצד הגיעו?

מה הם עושים באתר?

מה מקור ההגעה הכי יעיל אם בכלל,

ועוד מידע רב שניתן להוציא היום על כל תנועה ולחיצה שמבצעים הגולשים ברמה אישית באתר.

במיוחד להבין פעולות שהם לא עושים למרות שהיינו רוצים שיבצעו.

הנחת הנחות לשיפור, ביצוע מבחנים מבוקרים (המכונים A/B test)לבחינת אמיתות ההנחות.

יצירת תובנות בעלות ערך עסקי לאתר.

שיפור האתר, וחוזר חלילה.

אבל, וכאן מגיע אבל גדול..

לצורך ביצוע מבחנים מבוקרים מהימנים נדרשת תנועת גולשים גדולה.

מדוע?

זה קשור לסטטיסטיקה.

אם נטיל מטבע 10 פעמים והוא יפול בצד אחד 8 פעמים, האם נוכל להגיד בוודאות שהמטבע “מקולקל”?  התשובה היא לא!

בדיוק אותה תופעה קורית כאשר מספר הגולשים עליהם אנו מבצעים ניסוי או מניפולציה לבדוק שיפור תוצאות באתר קטן.

אז האם יש טעם להתחיל בתהליך שיפור יחס המרה גם באתרים עם תנועה בינונית או קטנה?

התשובה היא כן, בתלות במספר תנאים.

מנסיונינו אלה התתנאים לחברות שכדאי להם לבצע תהליך שיפור יחס המרה גם עם תנועת גולשים בינונית באתר שלהם (אלפי גולשים בחודש, מאוד בודדות ליום)

חברות שכמות הלידים המגיעים למחלקת השיווק כתוצאה מפעילות אינטרנט מעטה מאוד עד אפסית.

חברות שרוב הגולשים באתר שלהם שייכים לקבוצת קהל היעד.

חברות שערך עסקה חדשה שלהם היא אלפי שקלים.

 

תהליך שכזה יביא לחברות עם המאפיינים הנ”ל שיפור דרסטי במכירות, שיפור שניתן להרגיש ואף לתקף באמצעות כמות גולשים מעטה יחסית.

 

מנסיונינו חברות רבות עם תנועת גולשים בינונית משקיעות יותר בהבאת הגולשים לאתר, אך נוטות להתעלם מהצורך להקדיש  זמן ומשאבים, לניתוח ומקצועי של אפקטיביות האתרים בפרט ופעילות השיווק הדיגיטלי שלהן.

ולכן תהליך מהיר של תהליך שיפור יחס המרה מביא לשיפור מהיר בשורת הרווח של מכירות הנובעות משיווק דיגיטלי.

כמה עולה תהליך שיפור יחס המרה?

מדובר בתהליך מעמיק אשר חייב להתבצע בשילוב מומחיות ממספר תחומים (ווב אנליטיקס, סטטיסטיקה, פסיכולוגיה שיווקית, קופירייטינג, UX, UI) ששכרם הבסיסי יקר.

לפיכך התהליך עולה אלפי שקלים לפרוייקט ותלוי במורכבות שלו.

עם זאת: הצלחת התהליך אפקטיבית ביותר וממונפת יחסית לתהליכים אחרים בשיווק הדיגיטלי כמו קידום אורגני או ממומן.

מדוע?

כי התהליך עוסק ברווחים שהאתר מייצר, בתחתית משפך המכירות.

בעוד שכדי לשפר את המכירות פי 2 אנחנו צריכים להגדיל את כמות הגולשים הנכנסים לאתר ב%100  (וזה עולה המון כסף או זמן)

כדי לשפר את המכירות פי 2 על ידי שיפור יחס המרה, ניתן לאתר זליגות שמונעות ממשתמשים רבים לפעול ולתקן במהירות. תיקון קטן נכון גורם לאפקט גדול.

האם כדאי לכם לבחון את הצורך בתהליך שיפור יחס המרה?

התשובה היא בוודאות כן.

התחילו במענה לשאלות הבאות:

האם כמות הלידים שמגיעה מאתר האינטרנט נמוכה עד אפסית?

האם קהל הגולשים המגיע לאתר שלכם מתאים לקהל הלקוחות שלכם?

האם עסקה חדשה שווה לכם אלפי ש”ח?

אז איך בדיוק משפרים את יחס ההמרה? לחצו כאן ותגלו.

חנן לב

חנן לב

מייסד שותף ומנכ"ל חברת socialvalley - מקצוענים בשיווק דיגיטלי B2B מרצה לשיווק דיגיטילי ואוטומציית שיווק באקדמית יזרעאל ואוניברסיטת חיפה.
אהבתם את הפוסט? שתפו!
פוסטים מומלצים עבורך