פרסום בלינקדאין (1)

פרסום בלינקדאין, כל התשובות לשאלות הנפוצות.

אתחיל בתשובה לשאלה הכי נפוצה: כן! הפרסום בלינקדאין עובד.

תקציר למנהלים עסוקים

אין כמעט יום שאיני מקבל טלפון או שאלה הקשורים לקידום ממומן בלינקדאין, אז החלטתי לרכז את התשובות לשאלות הנפוצות כאן….

מפה לשם – יצא לי פוסט שעושה סדר בקידום ממומן בלינקדאין לחברות B2B.

לאיזה שאלות על פרסום בלינקדאין תמצאו תשובות?
·האם הקידום הממומן בלינקדאין אפקטיבי?
·האם בכלל יש לקוחות פוטנציאלים בלינקדאין?
·האם כדאי לפרסם בלינקדאין?
·מהם סוגי המודעות שיש ברשת הלינקדאין?
ועוד…



למי כדאי לפרסם בלינקדאין?

רשת הלינקדאין היא הרשת החברתית המקצועית הגדולה ביותר בעולם.
לא ארחיב על הרשת אבל בגדול לרבים מאוד יש היום חשבון לינקדאין, בעיקר כי הבינו שזה חשוב ושצריך להיות שם בזמן שמחפשים עבודה. כמות המשתמשים ברשת באופן תדיר מעטה יחסית.

ובכל זאת, יש רבים שנמצאים ברשת על בסיס יומי ושבועי, בעיקר אנשי מקצוע בחברות הי טק ותעשיות מתקדמות אחרות – וגם אנשים שיש חשיבות לרשת הקשרים שלהם כמו אנשי מכירות, שיווק, משקיעים, וכמובן משאבי אנוש.

בגדול המשתמשים בה יותר משכילים, בעלי תפקידים בכירים יותר ובעלי שכר גבוה יותר ממשתמשי רשתות אחרות.
הנמצאים בה הם בדר"כ בעלי תואר ראשון, העובדים בתחום התעשיות המתקדמות.
מנסיוני, קידום ממומן לארה"ב, מערב אירופה ומרכז אמריקה מאוד יעיל ואילו המזרח הרחוק, דרום אמריקה קצת פחות.

לגבי ישראל, מאוד תלוי, כמות החשיפה יקרה ומעטה יחסית לרשתות אחרות, כאשר נדרש פילוח מאוד מדוייק, הקמפיינים לא ממש יעילים.

לאילו חברות ומוצרים מתאים קידום ממומן בלינקדאין?
בגדול: לחברות B2B עם מוצרים / שירותים יקרים, המיועדים לקהל יעד מיקצועי מפולח.
הפרסום ברשת הלינקדאין מתאים מאוד לשיווק מוצר או שירות המיועד לקהל יעד המשתמש בלינקדאין, ויש יתרון מהותי ליכולת לטרגט אנשי מפתח לפי מאפיינים מקצועיים.
כיוון שעלות הפרסום בלינקדאין יחסית יקרה היא מתאימה יותר לקידום מוצר או שירותים יקרים, ופחות למוצרי צריכה.


מהן אפשרויות הטרגוט – הפילוח, במערכת הפרסום של לינקדאין?

הטרגוט ברשת הלינקדאין מבוסס על מידע מקצועי שסיפקו המשתמשים.  אין כרגע יכולת לטרגט לפי כוונות (כמו לדוגמא ברשת החיפוש של גוגל, או לפי תחומי עניין בפייסבוק).

אלו הפרמטרים שלפיהם ניתן לטרגט, לפלח אוכלוסיות לקידום ממומן בלינקדאין:

·תפקיד, ופונקצוינאליות של התפקיד כפי שמערכת הפרסום של לינקדאין מבינה אותה.

·מידע על החברה שלינקדאין מעבדת כמו גודל החברה, התעשייה, ניתן גם לטרגט לפי שם החברה.

·לפי מיקום (לפי מדינות ואפילו אזורים)

·לפי כישורים Skills

·חברות בקבוצה מיקצועיות

·מוסד לימודים, תחום הלימוד, תואר

·ניתן לטרגט גם לפי מגדר

האם יש אפשרות לבצע רימרקטינג בלינקדאין?
כן. ניתן לבצע רימרקטינג על ידי שתילת קוד באתר או בדף אותו תרצו "לצבוע".
יש אפילו בונוס: ברגע ששותלים את הקוד הזה באתר, ניתן לקבל נתונים סטטיסטיים על הגולשים בו לפי המידע עליהם בלינקדאין, לדוגמא מאיזה חברה הם, תפקיד, תעשיה וכו'.




האם ניתן לטרגט בלינקדאין באמצעות רשימות?
כן, ניתן לטרגט בלינקדאין אנשים ספציפיים באמצעות שימוש ברשימות מבוססות אימיילים של קהל היעד. חשוב שאלו יהיו המיילים אותם הגדירו בחשבון הלינקדאין שלהם.

ניתן גם לטרגט באמצעות רשימת חברות המהוות את קהל היעד, אז חשוב להשתמש בשמות החברות כפי שמופיעות ברשת הלינקדאין.

מהם סוגי המודעות של מערכת הקידום הממומן של בלינקדאין?

לקידום הממומן בלינקדאין 3 סוגי מודעות:

פוסטים ממומנים:

·פוסטים המופיעים כחלק בלתי נפרד מהfeed  של קהל היעד. הם יכולים להכיל תמונה, סרטון ולאחרונה גם קרוסלת תמונות. הם יכולים להוביל לקישור (תוכן או דף נחיתה) או לטופס לידים עצמאי של לינקדאין.

·באנרים או מודעות מילים בלינקדאין,  מודעות אלה מופיעות רק למי שנכנס למערכת דרך הדסקטופ.

·הודעות ישירות: הודעות שמגיעות לקהל היעד, עם מסר גנרי וקריאה לפעולה. המודעות מגיעות לתיבת ההודעות בלינקדאין.


האם ניתן לפרסם בלינקדאין מודעות בעברית?
כן!
רק צריך לשים לב שהפרסום חייב לכוון לישראל בלבד, אחרת יפסל מיידית.
כמו כן, יש לשים לב לנושא היישור מימין לשמאל. לאחרונה הנראות בעניין זה שופרה מאוד, עם זאת עדיין לעיתים הטקסט "מתבלבל" בעת כתיבת מושג באנגלית או שימוש בסימני פיסוק.

מהם יכולות המדידה, אנליטיקס, של מערכת הפרסום של לינקדאין.
בגלל "פשטותה" היכולת לנתח ביצועי קמפיין פשוטה.
ניתן לקבל ברמת קמפיין, ומודעה, נתוני עלויות לקליק, לצפיות, כמות קליקים, קמות צפיות, יחס הקלקות לקליקים, ואפילו ניתוח פעולות כלומר לדעת כמה אנשים השאירו פרטים או ביצעו פעולה אחרת (לשם כך יש בלבצע פעולה טכנית פשוטה של הטמעת קוד באתר והגדרת האירוע אותו רוצים למדוד)
המערכת גם נותנת ניתוח דמוגרפי של הקמפיין וזה כלי חזק מאוד לניתוח.
פילוח תוצאות הקמפיין לפי מידע על הצופים בו, ברמת חברה, תפקיד, מיקום גאוגרפי ועוד.
יש לציין שמטעמי פרטיות,  המידע אינו מוצלב, (ללדוגמא ראו את המודעה 4 מנהלי פיתוח בחברת אינטל. וניתוח דמוגרפי של קליקים, פעיל רק לאחר כמות מינימלית של הקלקות.

אז הפרסום בלינקדאין עובד?
כן, וודאי, אחרת לא היינו ממשיכים לפרסם שם ללקוחותינו.
אם יש לכם מוצר או שירות שכל עסקה מביאה להכנסה גבוהה, וכזה המיועד לאוכלוסיה מיקצועית מאוד נישתית, הפירסום עובד.

לסיכום, אם אתם חברת B2B עם מוצר או שירות יקר המיועד לקהל מיקצועי נישתי קידום ממומן באמצעות לינקאין חייב להיות חלק מתמהיל השיווק הדיגיטלי שלכם.

 

 

 

 
 
חנן לב

חנן לב

מייסד שותף ומנכ"ל חברת socialvalley - מקצוענים בשיווק דיגיטלי B2B מרצה לשיווק דיגיטילי ואוטומציית שיווק באקדמית יזרעאל ואוניברסיטת חיפה.

אהבתם את הפוסט? שתפו!

פוסטים מומלצים עבורך