חיפוש החדש של פייסבוק שיווק דיגיטלי

כיצד מנוע החיפוש החדש של פייסבוק ישפיע על מהלכי השיווק הדיגיטלי שלכם.

  חנן לב תקציר למנהלים עסוקים פייסבוק הפכו את מנוע החיפוש שלהם לאפקטיבי, בכך יותר אנשים ישתמשו במנוע

hanan lev

 

חנן לב

תקציר למנהלים עסוקים

פייסבוק הפכו את מנוע החיפוש שלהם לאפקטיבי, בכך יותר אנשים ישתמשו במנוע החיפוש שלהם במקום בגוגל, אורך החיים של מידע שנמצא בפייסבוק יהיה יותר ארוך (כי ניתן יהיה למצוא אותו גם בעוד שנים) כל זה הולך לשנות טקטיקות רבות בשיווק הדיגיטלי

 

פייסבוק יצאו השבוע בהכרזה שיתכן שתשנה את עולם החיפוש אותו הכרנו, שיפור תיבת החיפוש לתוצאות יותר מגוונות (פירוט בהמשך)

למה זה כל כך חשוב? כי מנגנון החיפוש של פייסבוק סוף סוף הולך להיות מה שמזמן קראנו לו חיפוש סוציאלי (חברתי) כזה שתוצאותיו תלויות ברשת הקשרים שלך. האיום הגדול על מנוע החיפוש של גוגל.

אז מה השתנה במנוע החיפוש של פייסבוק?

פשוט מהיום נוספו לתוצאות החיפוש גם פוסטים שבהם מופיע מונח החיפוש. 
זה יכול להיות שם של מישהו, מותג, כל מלה, ואפילו קישור לכתבה מחוץ לפייסבוק.
וכשאנו מקבלים את התוצאות הם מסודרות לפי הקשר שלנו לכותב הפוסט.

המשמעויות.

פייסבוק הופך למנוע חיפוש יותר רלוונטי:

נכון שזה עדיין מנוון ויקח לאנשים להתרגל, אבל בפעם הבאה שאזדקק למנעולן אחפש זאת במנוע החיפוש של פייסבוק כי אז אקבל פוסטים על מנעולן מרשת הקשרים שלי שעליה אני סומך.

כל פוסט שרושמים על המותג שלך נשמר לאורך זמן

אם היום אנו יודעים שסערות בפייסבוק חולפות תוך מספר ימים, הרי שמעכשיו ניתן למצוא פוסטים ודעות שנים אחורה. מה שמאריך את אורך חיי השפעת פוסט שזה חיובי למי שיודע ליצור תוכן איכותי וחיובי על עצמו, ומאוד שלילי למותגים שלציבור יש דעה שלילית עליהם.

ירידה בשימוש במנוע החיפוש של גוגל

לדעתנו ייקח זמן עד שההשפעה תגיע, אך יש לה משמעות מבחינת כמות התנועה בזכות קידום אורגני, ובטח בהשפעה של קידום ממומן במנוע החיפוש של גוגל. כמובן שהשפעה זאת תלויה בצעדים שתעשה גוגל כדי לשמור על הדומיננטיות הכמעט מוחלטת שלה בשוק החיפוש ברוב העולם. מה עושים? מתחילים להתייחס לפוסטים שאנו מוציאים בפייסבוק בצורה יותר רצינית, בודקים אם מישהו מחפש את המוצר שלנו בפוסטים שלו, מחפשים על פי קבוצות ועוד.

 

חנן לב

מייסד שותף ומנכ"ל חברת socialvalley - סוכנות שיווק דיגיטלי, שמטרתה הגדלת המכירות ללקוחותיה באמצעות שימוש נכון בכלי אינטרנט חדשניים, חשיבה אסטרטגית ומיקוד בהחזר ההשקעה ROI. כשהוא עובד אוהב להתעדכן בכלי השיווק החדשניים ביותר ולחבר אותם לתיאוריות השיווק בהן הוא שוחה, אך יותר מכל הוא איש של אנשים.

חנן לב

Leave a Comment