9 עקרונות מפתח לשיפור יחס ההמרה (Conversion Rate)

תקציר למנהלים עסוקים

יותר מידי פעמים אנו מגלים בפגישות ההיכרות עם לקוחות חדשים שחברות שמות דגש נרחב (ולא מעט כסף) על כמות הגולשים שהן מביאות לאתר,  אך מתעלמות מהעקרונות הבסיסיים להפוך את תנועת הגולשים למכירות, כלומר לשפר את יחס ההמרה באתר, ולכן בסופו של יום, מתפספסות הרבה הזדמנויות, כל ההשקעה יורדת לטמיון.

הנה מספר עקרונות בסיסיים שלמדנו מנסיונינו בשיפור יחסי המרה, בהפיכת גולשים באתר לעסקאות.

9 עקרונות לשיפור יחס ההמרה באתר שלכם

לא נמאס לכם לפספס הזדמנויות למכירה? זה במקרה הטוב, במקרה הרע אתם מעבירים אותן מבושלות למתחרים שלכם.

כן, זה בדיוק מה שקורה כשאתם מכניסים במאמצים רבים את הלקוחות שלכם לאתר האינטרנט של החברה, אך לא מצליחים להפוך אותם (להמיר), ללקוחות. נושא חשוב שלעיתים קרובות לא מייחסים אליו חשיבות- שיפור יחס ההמרה, שהוא בעצם הרבה מעבר ליחס ההמרה- הוא אומר הגדלת ההכנסות מהאתר.

שיפור יחס ההמרה:  בדיקות וניתוח באמצעות כלים אנליטיים של פעילות הגולשים בתוך אתר, הסקת תובנות והפיכתן לפעולות שישיגו את היעדים שהגדרנו.

דוגמאות ליעדי שיפור יחס המרה:

השארת פרטי קשר

הרשמה לרשימת תפוצה

יצירת קשר עם אנשי מכירות

רכישה ישירה מאתר האינטרנט

תהליך נכון של שיפור יחס ההמרה (CRO)  הופך לאיסוף כסף מהרצפה.

כדי לשפר את יחס ההמרה יש לקרוא נתונים, להבין התנהגות של תנועת הגולשים ולדעת כיצד לכוון ולשלוט בה ליעדים הנכונים

הנה 9 כללים ועקרונות ברורים שגילינו מנסיונינו שכל אחד יכול ליישם כדי לקבל תוצאות מיידיות, כדי להפסיק לאבד לקוחות.

*הערת צד: מאמר זה מדבר בכלליות, יתכנו חריגים, לדוגמא. במקרים מסוימים דווקא טופס יצירת קשר ארוך יביא ליותר המרות ועוד. בסופו של דבר אנחנו צריכים להבין את הגולשים שלנו ולקלוע למה שהם מחפשים, ללחוץ על ה”כפתורים הנכונים” שיביאו לפעולה הרצויה.

1- קריאה לפעולה ברורה ובולטת

גולשים צריכים הכוונה. לכן נצטרך להכווין את הגולשים למקום שהם רוצים להגיע אליו. קריאה לפעולה, בעצם קישור המוביל את הגולש להתקדם שלב בתהליך הרכישה.

הקריאה לפעולה צריכה להיות קצרה, ולהציג ערך ברור.

הצבע צריך להיות בניגודיות גבוהה לשאר האלמנטים כדי לעורר את תשומת הלב.

חייבים לתת לגולשים את התשובה למה שחיפשו. ולכן צריך שהקריאה לפעולה תתאים לקונטקסט של הדף בו הגולש נמצא באתר.

שפת הקריאה לפעולה צריכה לתת לנו ערך גבוה יותר בתת מודע. למשל המילה קבל במקום קנה, כאשר מובן שהמילה קנה מרגישה כואבת יותר מאשר קבל מילה הממחישה לנו את קבלת המוצר ופחות את הכאב שבהוצאה הכספית.

2- הצעת ערך (value proposition ) חייבת להיות ברורה לגולש

השאלה הראשונה שתעלה בראש של מי שמגיע לאתר או לדף הנחיתה, האם הוא נותן לי את מה שחיפשתי? , מה יש פה בשבילי.

אנחנו חייבים לחשוב על עצמנו בתור הגולשים, לאילו מסרים נצפה כאשר נגיע לדף הבית, למה נצפה כאשר נגיע לכל עמוד אצלנו באתר. הצעת הערך צריכה להיות רלוונטית ולהסביר בצורה פשוטה מה אתם יודעים לתת וכיצד אתם מיוחדים.

את הצעת הערך הזאת, התועלות- יש להדגיש ולהבליט, כך שהגולשים שהגיעו אלינו ידעו שהם מצאו את מה שחיפשו. יש לדבר באותה שפה של הלקוח הפוטנציאלי.

לדוגמה אל תפנו ללקוחות שאינם אנשים טכניים, בשפה טכנית.

אנחנו רוצים לשים את האצבע על הבעיה של הלקוח שלנו ולהראות שאצלנו נמצא הפתרון.

 

3- הוכחה חברתית

הוכחה חברתית היא כלי חשוב מאוד.

לכולנו כמנהלים או אנשי שיווק ברור שאם אנשים אחרים סומכים וממליצים אז זה בטוח יותר וכדאי יותר לקנות מאיתנו. שימו לב שקיימים אלמנטים של הוכחה חברתית בולטים באתר שלכם: המותגים איתם עבדתם, פרויקטים, המלצות, עדויות, מס’ שיתופים גבוה, יכולים להיות אפקטיביים כדי לגרום לגולש לסמוך עליכם.

4- נקי ופשוט

אתר מבולגן רע מאוד להמרות באתר שלכם.

הימנעו מהסחות דעת מיותרות שלא מכוונות את הגולשים שלכם ליעדים.

אם האתר שלכם מלא בצבעים, כל כותרת לוכדת את העין יותר ממה שהיא אמורה, וקשה להתמקד ביעד אליו אתם מכוונים דללו את הסחות הדעת.

5-דחיפות

אלמנטים של דחיפות מסייעים לגולש לבצע את ההחלטה עכשיו מנעו ממנו להגיד, אחזור אחר כך (לעולם לא), א

שלבו אותם בקריאה לפעולה!

לדוגמה הורידו את 5 העקרונות לשיווק הדיגיטלי עכשיוהמילה עכשיו מאיצה בגולש לקבל החלטה.

זאת בדיוק הסיבא שאתם רואים  אתרים כמו ebay ו Amazon  – ספירות לאחור למבצעים, כמות המוצרים שנשארה היא רק מספר מסוים, או מבצעים לימים מסוימים בלבד. כל אלו יוצרים את התחושה שעוד רגע המוצר יברח לנו ולכן מעודדים אותנו לרכוש.

6- טפסי יצירת קשר

טפסי יצירת קשר ארוכים פוגעים באחוזי ההמרה. הסיבה די ברורה: העלות הנתפסת של מילוי הטופס לא שווה את המאמץ.

 

רעיון טוב שמבוצע הרבה הוא לבקש בהתחלה למלא רק שדה בודד ולהוביל לעוד שדה ועוד אחד אחריו, במקום שלושה שדות כבר בהתחלה.

חששות להצקות באימייל ובטלפון עלולים לפגוע ביחסי ההמרה, בטלפון במיוחד, לכן אנו כמעט תמיד הופכים את הטלפון לרשות (גם כך קל לאתר אותו) לעיתים אף מוותרים עליו. הורדת שדה בטופס ליצירת קשר נוטה לשפר את יחס ההמרה.

הוסיפו אותיות קטנות כמו “לא נשתמש באימייל שלך לספאם” יכולות להיות אפקטיביות כדי לגרום לממלא הטופס לסמוך יותר על החברה ושלא יתבצע ניצול של פרטי הקשר שלו.

7- רצף נכון עם הפרסומות שלכם

ככל שלפרסומות שלכם ולהצעת הערך באתר שלכם יהיה רצף נכון, כך פחות גולשים ילחצו על המודעה וינטשו כי יחשבו שהגיעו לדף הלא נכון. רצף נכון- בשפה, בתוכן, בהצעת הערך יעלה יחס המרה לדף הנחיתה שלכם.

8- שיפור יחס המרה עם עיצוב נכון

העיצוב הוא נושא גדול בפני עצמו, אבל בשיפור יחסי המרה מהווה חלק משמעותי לכן חשוב לציין אותו כאן. העיצוב צריך לשדר את הדברים הנכונים- התאימו את העיצוב של האתר שלכם למסרים אותם אתם מנסים לשדר. בצעו בדיקה שנייה של הפונטים, התמונות והצבעים בהם השתמשתם. שימו לב למסרים שצבעים משדרים. 

 מקור: thelogocompany.net

9-הובלה במסע הרכישה של הלקוח

איך בכל מצב נוכל להוביל לפעולה מתקדמת יותר. לדוגמה- אם הגולש קרא מאמר להוביל אותו למאמר נוסף או הרשמה לניוזלטר. לאחרונה קמו הרבה כלים לשיפור יחס המרה שמשתמשים בפופאפים שונים (אותם חלונות שקופצים ומציעים הצעה), סרגלי המלצות ועוד. הם נועדו לבצע משימה אחת- לגרום ליותר גולשים להתקדם במסע הרכישה של הלקוח.

למשל פופאפים שהפכו נפוצים לאחרונה קופצים כשמזהים שהעכבר נע אל מחוץ לחלון. התנועה של הלקוח, לא חייבת להיות מסודרת, יכול להיות גם שגולש קרא מאמר באתר שלנו ולאחר שבועיים חזר בזכות פרסומת רימרקטינג לרכוש את המוצר. חשוב שנפעל להוביל לצעד הבא בכל שלב בו הגולש נמצא באתרנו.

אדר חי

אדר חי

מייסד שותף ומנכ"ל חברת SocialValley. נלהב משיווק ומהייטק ובזמנו הפנוי חושב על רעיונות משוגעים.
אהבתם את הפוסט? שתפו!
פוסטים מומלצים עבורך